Dla sklepów internetowych dobre opisy produktów mają ogromne znaczenie. To one w znacznym stopniu przyczyniają się do ich sukcesu. W przeciwieństwie do tradycyjnego sklepu, w sklepie internetowym nie można obejrzeć czy dotknąć danego produktu. Nie ma też uprzejmego, służącego fachową poradą sprzedawcy, który niemal natychmiast podchodzi do klienta i zachwalając funkcjonalność oraz konkurencyjną cenę danego produktu, nierzadko potrafi nakłonić do zakupu. Ta znacząca rola przekonującego sprzedawcy przypada w e-sklepie opisowi produktu. Dlatego powinien on być tak sformułowany, by przyciągać uwagę potencjalnego klienta. Ważną cechą dobrego opisu jest zatem przemyślana, spełniająca szereg określonych kryteriów struktura.
Wielu właścicieli sklepów internetowych nie wyświadcza sobie przysługi przejmując oryginalne opisy produktów od producenta, gdyż wszystkie kopiowane treści są przez Google automatycznie odrzucane lub uzyskują gorszy ranking w wynikach wyszukiwania, przez co znacznie zmniejsza się liczba użytkowników odwiedzających dany sklep. W interesie swojego sklepu zadbaj więc o to, by zamieszczane przez Ciebie teksty były unikalne i informatywne. Aby otrzymać takie teksty, należy dokładnie przemyśleć ich strukturę i odpowiednio sformułować to w wytycznych dla autora (w briefingu).
Sześć sposobów na optymalizację witryn pod kątem wyszukiwarek i ich lepsze pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania
Strony internetowe egzystują tylko dzięki dobrym treściom, tzn. dobremu contentowi. Niezależnie od tego, w jakiej formie jest on dostarczany, czy są to teksty, obrazy, grafika, klipy czy elementy interaktywne – wszystkie informacje przechodzą przez skomplikowany proces wyszukiwania i oceny, co często stanowi nie lada wyzwanie dla wyszukiwarek internetowych. Z drugiej strony także wiele witryn boryka się z problemem, jakim jest niedostateczna dostępność dla wyszukiwarek, spowodowana błędami oprogramowania lub nieodpowiednim dopasowaniem zawartości strony, co w efekcie powoduje pomijanie jej w wynikach wyszukiwania.
Rozwiązaniem tego problemu może być odpowiednia optymalizacja treści strony (OnPage), mająca na celu osiąganie wysokich pozycji w rankingu wyszukiwania, a przez to przyciąganie większej liczby użytkowników. Osiągnąć to można przy pomocy kilku trików webmasterskich. Jakich? Oto kilka wskazówek:
Z okazji obchodzonej niedawno 15. rocznicy urodzin Google twórca tej najpopularniejszej na świecie wyszukiwarki zaskoczył użytkowników zmianami. Sam Matt Cutts, szef do spraw spamu w Google, już dużo wcześniej sygnalizowwał nadchodzące zmiany: „Kolejne miesiące przyniosą wiele nowości”. Zmiany te związane są z wypuszczeniem na rynek najwięszej od lat aktualizacji, która niesie ze sobą znaczące usprawnienia w funkcjonowaniu wyszukiwarki. Za szereg tych usprawnień w dużym stopniu odpowiedzialny jest nowy algorytm Google o nazwie Hummingbird, po polsku Koliber.
Aktualizacje na tak dużą skalę zazwyczaj wywołują falę niepewności wśród użytkowników. Także i tym razem pojawiło się mnóstwo spekulacji oraz pytań bez odpowiedzi: Kogo najbardziej dotkną zmiany wywołane przez Kolibra? Jak daleko idące będą te zmiany i jak się do nich odnieść? Czyżby zanosiło się na zmianę paradygmatu wyszukiwarki? A może wszystkie te spekulacje są zupełnie bezpodstawne? Dokładnych konsekwencji tychże zmian nie da się jeszcze przewidzieć, wiele pytań nadal pozostaje bez odpowiedzi. Jednak motywy kierujące Google wydają się być zrozumiałe. Poniżej niektóre z nich.
Textbroker oferuje szeroką gamę usług Managed Service. Managed Service da Ci dodatkową pomoc oraz osobistego account managera, zawsze wtedy, gdy przekażesz nam zarządzanie Twoimi projektami.
Potrzebujesz aktualnego contentu? Zarządzaj więc swoimi projektami poprzez Textbroker Self-Service. Ty wybierasz poziom jakości, cenę i autora Twoich tekstów.
Tysiące autorów z całego świata zarabiają z Textbrokerem, wiodącym dostawcą niestandardowego contentu. Zostań autorem Textbrokera i zyskaj dostęp do tysięcy projektów.