Skip to main content

Jak poprawnie sformułować briefing dla opisów produktów?

Dla sklepów internetowych dobre opisy produktów mają ogromne znaczenie. To one w znacznym stopniu przyczyniają się do ich sukcesu. W przeciwieństwie do tradycyjnego sklepu, w sklepie internetowym nie można obejrzeć czy dotknąć danego produktu. Nie ma też uprzejmego, służącego fachową poradą sprzedawcy, który niemal natychmiast podchodzi do klienta i zachwalając funkcjonalność oraz konkurencyjną cenę danego produktu, nierzadko potrafi nakłonić do zakupu. Ta znacząca rola przekonującego sprzedawcy przypada w e-sklepie opisowi produktu. Dlatego powinien on być tak sformułowany, by przyciągać uwagę potencjalnego klienta. Ważną cechą dobrego opisu jest zatem przemyślana, spełniająca szereg określonych kryteriów struktura.   

Wielu właścicieli sklepów internetowych nie wyświadcza sobie przysługi przejmując oryginalne opisy produktów od producenta, gdyż wszystkie kopiowane treści są przez Google automatycznie odrzucane lub uzyskują gorszy ranking w wynikach wyszukiwania, przez co znacznie zmniejsza się liczba użytkowników odwiedzających dany sklep. W interesie swojego sklepu zadbaj więc o to, by zamieszczane przez Ciebie teksty były unikalne i informatywne. Aby otrzymać takie teksty, należy dokładnie przemyśleć ich strukturę i odpowiednio sformułować to w wytycznych dla autora (w briefingu).

Dobry opis produktu podstawą sukcesu

Dobre opisy produktów cechuje dokładnie przemyślana struktura. Jeśli więc chcesz, żeby Twój sklep był licznie odwiedzany przez internautów, postaraj się, by opisy produktów w Twoim sklepie były naprawdę wyjątkowe. Przemyśl dokładnie ich strukturę, podział na  akapity oraz ich podtytuły i wszystko to zamieść w swoich wytycznych do zlecenia.

Mając tak konkretne wytyczne, autor będzie mógł napisać dla Ciebie tekst, który będzie idealnie pasował także do innych opisów w Twoim sklepie, dzięki czemu potencjalni klienci będą mogli szybko i skutecznie porównywać konkretne produkty, przez co łatwiej znajdą interesującą ich ofertę. Im szybciej klient znajdzie to, czego szuka, tym częściej będzie on kupował u Ciebie, a nie u konkurencji.

Precyzyjne wytyczne 

Aby autor mógł napisać dla Ciebie dobry opis produktu, musisz dostarczyć mu wszystkie istotne informacje na temat danego produktu oraz wyraźnie sprecyzować swoje wymagania odnośnie tekstu. Jak to najlepiej zrobić? Podpowiemy Ci poniżej:

Podkreśl wyjątkowość swojego produktu

Zamieść w swoim briefingu wszystko to, co chciałbyś powiedzieć klientowi o danym produkcie, aby skłonić go do zakupu. Podkreśl jego wyjątkowość, oryginalność, wszechstronność zastosowania a także konkurencyjność. Duże znaczenie dla klienta mają też różnego rodzaju wyróżnienia konsumenckie przyznane produktowi oraz niektóre przełomowe wydarzenia z kroniki danego producenta. Pokaż, że Twój produkt jest atrakcyjniejszy i lepszy niż ten oferowany w konkurencyjnym sklepie.

Określ grupę docelową danego produktu

Jako właściciel sklepu internetowego wiesz najlepiej, do jakiej grupy odbiorców skierowana jest oferta Twojego sklepu lub konkretny produkt. Opisz więc dokładnie swoich potencjalnych klientów w opisie zlecenia (w briefingu), dzięki czemu autor będzie mógł dobrać odpowiednią formę i styl pisania. Jak wiadomo, inaczej pisze się tekst dla nastolatków, a inaczej dla zamożnych osób w średnim wieku, które chcą nabyć np. bardzo drogi zegarek. Określ wyraźnie, jak autor ma się zwracać do potencjalnego odbiorcy, za pomocą formy osobowej czy bezosobowej. Jeśli ma to być forma osobowa, to jaka; bezpośrednia (na Ty) czy oficjalna? Jeśli produkt przeznaczony jest dla młodych użytkowników, zalecane jest używanie bezpośredniej formy zwrotu. Z kolei do klientów biznesowych należy zwracać się oficjalnie.

Więcej informacji o produkcie dla autora

Dodatkowo warto poinformować autora o tym, gdzie może znaleźć więcej informacji odnośnie danego produktu. Mogą to być np. linki odsyłające do innych produktów w Twoim e-sklepie. To pozwoli mu zapoznać się z charakterem Twojego sklepu i preferowanym stylem pisania. 

Jak gruntownie powinno się przygotowywać opis produktu?

Czy autor powinien zawrzeć w tekście przede wszystkim oficjalne informacje producenta dla danego produktu, czy też powinien on prezentować dodatkowe, ważne informacje?

Niektórzy zleceniodawcy życzą sobie szczególnie solidnie przygotowane opisy produktów: w tym wypadku możesz w briefingu wymagać, że tylko ci autorzy, którzy mieli styczność lub korzystali już z danego produktu, mogą podjąć się opracowania twojego zlecenia.

Czy opis produktu ma zawierać informacje o Twoim e-sklepie?

Często zdarza się, że opisy produktów zawierają ogólne informacje o samym e-sklepie lub zwracają uwagę na szczególne warunki kupna i atrakcyjne oferty. Jeśli chcesz, żeby informacje tego typy znalazły się w Twoim opisie produktów, należy o tym napisać w briefingu. Dla klienta mogą być ważne informacje np. na temat kosztów przesyłki: jeśli produkt może zostać przesłany bez pobrania opłaty za przesyłkę, to można taka informację umieścić bezpośrednio w opisie produktu.

Pamiętaj o tym, z idealny opis produktu spełnia nie tylko rolę reklamy, ale powinien przede wszystkim służyć klientowi radą. Nie każdy produkt można zastosować w ten sam sposób. Klienci są tego świadomi i dlatego z pewnością docenią pasujące i dostarczające wielu informacji opisy produktów. Ta reguła jest ważna zarówno online, jak i offline: Komu dobrze doradzono, ten wróci.


Brak komentarzy


Masz pytanie lub opinię na temat artykułu? Napisz do nas!

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są zaznaczone*

*
*

Managed-Service

Textbroker oferuje szeroką gamę usług Managed Service. Managed Service da Ci dodatkową pomoc oraz osobistego account managera, zawsze wtedy, gdy przekażesz nam zarządzanie Twoimi projektami.

Poproś o niestandardową wycenę!

Self Service

Potrzebujesz aktualnego contentu? Zarządzaj więc swoimi projektami poprzez Textbroker Self-Service. Ty wybierasz poziom jakości, cenę i autora Twoich tekstów.

Zarejestruj się za darmo!

Autorzy

Tysiące autorów z całego świata zarabiają z Textbrokerem, wiodącym dostawcą niestandardowego contentu. Zostań autorem Textbrokera i zyskaj dostęp do tysięcy projektów.

Zarejestruj się za darmo!