Skip to main content

Tutorial – jak znaleźć autora i nadać zlecenie?

W pierwszej części naszego poradnika omówiliśmy rejestrację na platformie Textbroker, a także przedstawiliśmy różne formularze zamówień. Dziś pokażemy, jak znaleźć odpowiedniego autora do realizacji zlecenia oraz jak w prosty sposób złożyć zamówienie w naszym systemie.

1.  Jak znaleźć właściwego autora?
Dzięki wyszukiwarce autorów zawsze natrafisz na tego odpowiedniego – nieważne, jak bardzo nietypowego tematu ma dotyczyć artykuł. Narzędzie przydaje się zwłaszcza przy zamawianiu specyficznych, tematycznych tekstów. Znajdziesz autorów, którzy posiadają nie tylko specjalistyczną wiedzę, ale również określone zainteresowania i zdolności. Wyszukiwarka na podstawie szczegółowych kryteriów dokładnie przygląda się profilom wszystkich zarejestrowanych osób. Jak łatwo wyszukać odpowiedniego zleceniobiorcę? Ułatwieniem są podawane przez autorów w profilach cechy:

• hobby i zainteresowania;
• doświadczenie życiowe: może się nań składać praca pani domu lub zajmującego się domem męża, wychowanie dzieci czy uprawianie przydomowego ogródka;
• doświadczenie zawodowe, wykształcenie, szczególne kwalifikacje i prowadzone badania;
• podróże: odwiedzone miejsca i zorganizowane wyprawy;
• stopień znajomości poszczególnych języków;
• tematy, jakimi dany autor najczęściej zajmuje się w platformie Textbroker.

Jeśli konkretna osoba posiada cechy, których poszukujesz, możesz jej profil dodać do ulubionych. Ułatwi to znalezienie autora w przyszłości – gdy będziesz chciał skierować zlecenie indywidualne lub po prostu zasięgnąć u niego informacji na dany temat.

Jeśli z kolei nie jesteś zadowolony ze współpracy z daną osobą (lub po prostu masz swoje powody), możesz umieścić ją na czarnej liście. Autor nie będzie mógł wtedy zobaczyć zleconych przez Ciebie tekstów.

2. Stwórz poprawny opis zlecenia
Nasz system składania zamówień umożliwia precyzyjne i szczegółowe określenie charakteru pożądanego tekstu. Zapamiętaj: im dokładniejszy opis zlecenia, tym autor lepiej może dostosować się do wytycznych, a tym samym stworzyć wysokiej jakości produkt końcowy. A może dasz mu wolną rękę i tylko z grubsza określisz swoje wymagania? Otrzymany tekst może pozytywnie zaskoczyć – decyzja należy do Ciebie.
Jeśli potrzebujesz wielu poruszających dane zagadnienie artykułów, polecamy stworzenie projektu. Wybierając tę opcję, zamiast żmudnego wypełniania pojedynczych formularzy, do wielu tytułów (podtematów) utworzyć można jeden briefing. Cóż za oszczędność cennego czasu!

Po ustanowieniu wymagań, jakie mają spełniać teksty, wybierz jedną z proponowanych przez nas kategorii oraz oczekiwany poziom jakości treści. Możesz również określić czas, jaki dana osoba otrzyma na wykonanie zlecenia. Pamiętaj jednak, że okres ten rozpoczyna się w momencie przejęcia tekstu do opracowania przez konkretnego autora, który w przypadku niepowodzenia może zrezygnować, przekazując zlecenie innym. Czas na wykonanie zadania liczony jest wtedy od początku.

Przy składaniu zamówienia należy również podać (liczoną w słowach) minimalną i maksymalną długość tekstu. Przekłada się to na najmniejszą i największą możliwą do zapłacenia sumę. Nawet jeśli autor napisze dwa razy więcej słów, niż zlecenie wymaga, Ty zapłacisz określoną wcześniej maksymalną kwotę.
Dla tych, którzy poszukują tekstów zoptymalizowanych pod wyszukiwarki, przygotowaliśmy specjalną opcję SEO. Zastanów się zatem, jakie słowa kluczowe pomogą internautom w dotarciu do Twojego tekstu (a więc i strony www, na której został zamieszczony). Następnie określ zagęszczenie fraz kluczowych w treści – ile razy mają być zastosowane? Słowa kluczowe liczone są automatycznie, więc osoba pisząca nie ma możliwości popełnienia pomyłki. Dodatkowo można zabezpieczyć tekst przed oddaniem, dopóki nie zostanie osiągnięta odpowiednia liczba fraz. Nie należy przesadzić z ich ilością – optymalna stanowi od 3 do 5% tekstu. W przeciwnym wypadku autorowi trudno utrzymać wysoką jakość treści. Zezwalając w opcjach na odmianę fraz kluczowych, dajesz piszącemu więcej elastyczności (np. prócz słowa "dom" może on użyć również "domy"), a dzięki temu tekst brzmi naturalnie. Aby dowiedzieć się więcej na temat korzystania z oferty optymalizacji tekstów, odwiedź nasz pełen przydatnych wskazówek poradnik SEO.

Co zrobić po otrzymaniu napisanych na zlecone tematy tekstów? Dowiesz się z trzeciej części naszego tutorialu!

 


Brak komentarzy


Masz pytanie lub opinię na temat artykułu? Napisz do nas!

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są zaznaczone*

*
*

Managed-Service

Textbroker oferuje szeroką gamę usług Managed Service. Managed Service da Ci dodatkową pomoc oraz osobistego account managera, zawsze wtedy, gdy przekażesz nam zarządzanie Twoimi projektami.

Poproś o niestandardową wycenę!

Self Service

Potrzebujesz aktualnego contentu? Zarządzaj więc swoimi projektami poprzez Textbroker Self-Service. Ty wybierasz poziom jakości, cenę i autora Twoich tekstów.

Zarejestruj się za darmo!

Autorzy

Tysiące autorów z całego świata zarabiają z Textbrokerem, wiodącym dostawcą niestandardowego contentu. Zostań autorem Textbrokera i zyskaj dostęp do tysięcy projektów.

Zarejestruj się za darmo!