Skip to main content

Postaw na jakość

Czy Textbroker ma zastój w zleceniach? Biuro Obsługi Autorów wciąż spotyka się z tym pytaniem. Odpowiedź brzmi: nie, przeciwnie! Liczba naszych zleceń systematycznie się zwiększa. Projekty jednak nieco się zmieniają. Dzisiaj dowiesz się, gdzie i jak znaleźć nowe zlecenia, bez względu na liczbę Twoich gwiazdek.

Aktualnie i dobrze

Zmiana w sposobie zamawiania tekstów przez zleceniodawców wiąże się z regularnymi aktualizacjami algorytmów Google’a. Aktualizacja Freshness z listopada 2011 roku doprowadziła do karania stron zawierających nieaktualny content.

W związku z tym webmasterzy oraz administratorzy stron internetowych potrzebują coraz bardziej aktualnych tekstów, by dostosować się do nowych wymagań. Obecnie autorzy Textbrokera opracowują miesięcznie ponad 100000 zleceń w siedmiu językach.

Aktualizacja Panda z lutego 2011 roku także wpłynęła na zmianę sytuacji. Zleceniodawcy potrzebują jednorazowo więcej dobrych treści. Częstotliwość zamawiania stała się mniej ważna. Google promuje teksty wysokiej jakości zamieszczane w Internecie, negatywnie ocenia te słabsze. Właśnie z tego powodu klienci zlecają więcej tekstów z wyższej kategorii gwiazdkowej. Wraz z potrzebami zleceniodawców zmieniły się oczywiście także zadania autorów.

Nowe teksty potrzebują sieci

Każda zmiana algorytmów Google’a pociąga za sobą zmianę życzeń zleceniodawców. Trend jest następujący: coraz więcej tekstów o coraz lepszej jakości. W ciągu kilku ostatnich miesięcy znacznie zwiększyła się liczba zleceń z 4 gwiazdkami. Wielu zleceniodawców zamawia teksty w usłudze Team i DirectOrder, zamiast w tańszej opcji OpenOrders. Decydują się oni na mniejszą pulę sprawdzonych autorów,  z którymi współpracują przez dłuższy czas. Pozwala im to na łatwiejsze określenie wymagań i ustalenie deadline’u.

Wielu zleceniodawców wykupuje pakiet usług dodatkowych do swoich tekstów (zlecenia Managed). Od 2011 roku Textbroker oferuje całościowe zarządzanie projektem. Jest to idealne rozwiązanie dla zleceniodawców, którym zależy nie tylko na poprawnych tekstach wysokiej jakości, ale także na ograniczeniu pracy związanej z wyborem autorów, przygotowaniem briefingu oraz korektą. Usługa Textbrokera gwarantuje im wszystkie te opcje.

Nie mniej, ale inaczej

Ogólna liczba zleceń rośnie. Jedynie tradycyjna klasyfikacja od 2 do 5 gwiazdek dla zleceń OpenOrders nie jest już tak oczywista.

Zróżnicowany wybór i wszechstronność usług Textbrokera zapewniają autorom bogatą ofertę zleceń. Pomimo to częściej niż jeszcze przed kilkoma miesiącami zdarza się, że autorzy dwu i trzygwiazdkowi widzą mniej dostępnych zleceń w puli OpenOrder. Taki stan rzeczy nie świadczy jednak o mniejszym zapotrzebowaniu na nasze teksty. Wręcz przeciwne, na skutek zmodyfikowanych kryteriów jakości w Internecie, zapotrzebowanie na dobre jakościowo teksty jest większe niż kiedykolwiek. Fakt, że wielu autorów trzygwiazdkowych ma wrażenie, jakby ciągle brakowało zleceń, wynika z dużej liczby autorów trzygwiazdkowych oraz szybkiej rezerwacji i opracowywaniu przez nich zleceń. W związku z powyższym podpowiemy, w jaki sposób można zapewnić sobie odpowiednie zlecenia.

Marketing autorów: zostań pozytywnie zauważony!

  • Bycie dobrym zawsze się opłaca. Edytorzy Textbrokera sprawdzają każdy tekst. Zawsze wiedzą, którzy autorzy piszą dobrze lub bardzo dobrze. Przekonaj nasz zespół do siebie tekstami wysokiej jakości. Zleceniodawcy często proszą nas o polecenie autorów odpowiednich dla ich tematów. Jeśli znajdziesz się na naszej liście autorów, na których można polegać, zwiększysz swoje szanse na kolejne intratne zlecenia z Twojej ulubionej dziedziny.
  • Wypełnij profil autora najlepiej, jak potrafisz. Podkreśl swoje zainteresowania i mocne strony. Jeśli zleceniodawca szuka autorów odpowiednich dla jego zespołów lub zleceń DirerctOrders, nie powinien Cię przeoczyć. Zademonstruj także próbki swoich tekstów. Odpowiednie przygotowanie profilu to żaden wysiłek, a może przynieść Ci wiele korzyści.
  • Zadowoliłeś klienta i wiesz o tym, bo szybko zaakceptował tekst lub wystawił Ci pozytywną ocenę? Napisz do niego wiadomość i zaproponuj pomoc przy innych projektach. Często istnieje szansa na dłuższą współpracę w postaci DirectOrders lub na dołączenie do specjalistycznego zespołu pracującego nad konkretnym tematem.
  • Więcej znaczy lepiej! Aplikuj do wszystkich zespołów, które Cię interesują. Autorzy, którzy podejmują takie działania, szybciej dowiadują się o nowych zleceniach. Nie czuj się rozczarowany, jeśli Twoja aplikacja nie zostanie przyjęta, albo jeśli w danym zespole nie ma akurat zleceń. Na pewno niebawem pojawią się nowe wyzwania. Staraj się także o dołączenie do zespołów koordynowanych przez pracowników Textbrokera w usłudze Managed Service. Wszystkie pytania dotyczące częstotliwości zleceń możesz kierować do Biura Obsługi Autora. Jakie są największe atuty pracy w zespole? Lepsze wynagrodzenie oraz możliwość pisania na interesujące Cię tematy.

 

Jakościowa ofensywa: stań się jeszcze lepszy

  • Przekonaj do siebie dobrymi tekstami. Pisz zawsze konsekwentnie – zwracaj uwagę na styl i formę. Twoje artykuły powinny być zrozumiałe, jasne i zwięzłe. Unikaj „lania wody”. Uwaga: Ton tekstu powinien być zawsze dostosowany do grupy docelowej. Używaj synonimów, unikaj powtórzeń i strony biernej. Metafory? Tak, jak najbardziej, ale tylko w uzasadnionych przypadkach.
  • Jeśli chcesz opracowywać zlecenia z 4 gwiazdkami, popracuj nad konsekwencją i dokładnością. Przyniesie Ci to profity na dłuższą metę. Jeśli zależy Ci na podniesieniu oceny, pamiętaj o kilku podstawowych zasadach:  bądź konsekwentny (jeśli chodzi o styl), zwracaj uwagę na interpunkcję oraz nie zapominaj o poprawnej gramatyce. To samo odnosi się do zleceń zespołowych oraz tych, opracowywanych w usłudze Managed-Service.
  • Nie ignoruj wymagań Internetu – opracowujesz teksty przeznaczone głównie do zamieszczenia w sieci. Musisz więc pamiętać o podstawowych zasadach. Weź pod uwagę słowa i frazy kluczowe, podtytuły czy formatowanie HTML. Jeśli jesteś początkującym autorem i nie znasz wszystkich pojęć, zapraszamy do regularnego odwiedzania naszego Centrum Ekspertów. Zarówno na blogu, jak i w Tutorialach, na bieżąco publikujemy przydatne informacje. Dzięki tej wiedzy będziesz zawsze przygotowany, by sprostać wymaganiom każdego zleceniodawcy. W razie wątpliwości możesz też zwrócić się do Biura Obsługi Autora. Chętnie służymy radą.
  • Chociaż programy komputerowe nie są tak inteligentne jak autorzy, czasami warto poszukać pomocy w sieci. Sprawdź ortografię, zrób notatki, przekonaj się, czy Twój tekst jest zrozumiały. W Internecie istnieje wiele użytecznych narzędzi, dzięki którym ograniczysz błędy i poprawisz jakość pisania.

Jak widzisz, Textbroker nie oferuje obecnie takich samych zleceń jak jakiś czas temu. Dziś proponujemy bowiem o wiele więcej. Dlatego ciesz się i korzystaj ze sporej liczby projektów, jaką Ci oferujemy. Wśród tak zróżnicowanej i bogatej oferty z pewnością wybierzesz coś dla siebie. Jeśli jesteś w stanie dostosować się do naszego nowego kierunku rozwoju i potrafisz wzbogacić swoją pracę w Textbrokerze odrobiną wiedzy specjalistycznej i autopromocji, to z pewnością nie będziesz narzekać na nudę. Tym bardziej, gdy zaowocuje to poszerzeniem Twojej dotychczasowej wiedzy oraz odpowiednim wynagrodzeniem.


Brak komentarzy


Masz pytanie lub opinię na temat artykułu? Napisz do nas!

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są zaznaczone*

*
*

Managed-Service

Textbroker oferuje szeroką gamę usług Managed Service. Managed Service da Ci dodatkową pomoc oraz osobistego account managera, zawsze wtedy, gdy przekażesz nam zarządzanie Twoimi projektami.

Poproś o niestandardową wycenę!

Self Service

Potrzebujesz aktualnego contentu? Zarządzaj więc swoimi projektami poprzez Textbroker Self-Service. Ty wybierasz poziom jakości, cenę i autora Twoich tekstów.

Zarejestruj się za darmo!

Autorzy

Tysiące autorów z całego świata zarabiają z Textbrokerem, wiodącym dostawcą niestandardowego contentu. Zostań autorem Textbrokera i zyskaj dostęp do tysięcy projektów.

Zarejestruj się za darmo!