Skip to main content

10 najczęstszych pytań zleceniodawców

Naczelnym celem Textbrokera jest oferowanie swoim klientom satysfakcjonujących usług na każdym etapie zlecenia, od rejestracji wstępnej do otrzymania zamówionego tekstu. W trosce o to skontaktowaliśmy się z naszym coachingiem zespołowym i sformułowaliśmy dla Państwa mały poradnik, zawierający dziesięć pytań najczęściej zadawanych przez naszych potencjalnych klientów. Mamy nadzieję, że pomoże on Państwu lepiej zrozumieć ideę działania naszej platformy i odpowie na kluczowe dla Państwa pytania.

Pytanie 1: Jak działa Textbroker? 

Textbroker jest platformą pośredniczącą między autorem i zleceniodawcą. Także na naszych obcojęzycznych platformach w wielu krajach zarejestrowanych jest kilka tysięcy autorów, współpracujących z Textbrokerem. Jeśli więc potrzebują Państwo indywidualnych tekstów, na których jakość i formę będą Państwo sami mieć bezpośredni wpływ, to nasz Self-Service będzie dla Państwa idealnym rozwiązaniem. Poniżej przedstawiamy pokrótce zasady działania naszego Self-Service.

Po skutecznej rejestracji na naszej platformie, należy doładować swoje utworzone na Textbrokerze konto za pomocą przelewu bankowego lub za pomocą serwisu PayPal, po czym stworzyć projekt dla swoich zleceń. Zalecamy klientom tworzenie projektów, gdyż umożliwia to ich lepszą administrację. Kolejnym krokiem jest wybór typu zlecenia. Do wyboru są następujące typy:

OpenOrder, czyli tzw. otwarta pula zleceń, dostępna dla wszystkich autorów piszących na wymaganym poziomie jakości. Dwie gwiazdki symbolizują przy tym najniższy, a pięć gwiazdek najwyższy stopień jakości pisania.

TeamOrder, gdzie sami kompletują Państwo swój kompetentny zespół autorski. Tak więc tylko indywidualni, wybrani przez Państwa autorzy mają dostęp do danego zlecenia i mogą je opracowywać. Na naszej platformie istnieje możliwość utworzenia otwartych i zamkniętych zespołów. Zespoły otwarte dostępne są dla wszystkich autorów i każdy z nich ma możliwość przystąpienia podjęcia się zadania. Z kolei zespoły zamknięte są niewidoczne dla autorów, do momentu otrzymania zaproszenia.

DirectOrder daje Państwu możliwość nadania zlecenia bezpośredniego tylko jednemu, konkretnemu autorowi, który Państwa zdaniem posiada najlepsze kompetencje. Ten typ zlecenia wybierany jest przeważnie po uprzedniej satysfakcjonującej współpracy z konkretnym autorem. Opcjonalnie można też, za pomocą funkcji wyszukiwania autorów, poszukać copywritera, dysponującego odpowiednią wiedzą specjalistyczną.

Jeśli chcieliby Państwo zlecić Textbrokerowi obszerne projekty tekstowe, to zalecamy skorzystanie z naszego Managed-Service, który przejmie za Państwa całkowite zarządzanie produkcją tekstów. Oferujemy skrupulatną kontrolę gotowych tekstów, nie tylko pod względem ortograficznym i stylistycznym, ale także formalnym, ściśle z Państwa wytycznymi.
W razie zainteresowania prosimy o kontakt z [email protected]

Pytanie 2: Dlaczego moje płatności nie są księgowane?

Transakcje płatnicze, dokonywane przez PayPal, są z reguły niemal natychmiast księgowane na Państwa koncie w Textbrokerze. Wszelkie opóźnienia w płatnościach nie wynikają z winy Textbrokera, lecz usługodawcy. Dlatego przy dokonywaniu transakcji płatniczych należy uwzględnić czas ich realizacji, który wynosi dla przelewów krajowych zazwyczaj od 3 do 5, a dla zagranicznych od 3 do 10 dni roboczych. Prosimy wziąć pod uwagę też fakt, iż Textbroker nie ma żadnego wpływu na czas realizacji przelewu.
Jeśli zdarzy się jednak, że po upływie określonego czasu, na Państwa koncie nadal nie będzie zaksięgowanej kwoty, to Textbroker może podjąć próbę wyjaśnienia tego przypadku. Żeby było to możliwe, prosimy o udzielenie nam konkretnych informacji:
– czasu i nazwiska osoby dokonującej przelew. W idealnym przypadku mogą Państwo dostarczyć nam kopię przelewu.
– numeru ID klienta, gdyż ułatwia on identyfikację transakcji i pozwala wyjaśnić przyczyny zwłoki w płatnościach.

Płacąc przez PayPal absolutnie konieczne jest podanie e-maila właściciela konta oraz numeru transakcji.

Pytanie 3: Dlaczego stan konta na moim koncie odbiega od przelanej na niego kwoty?

Przy każdej wpłacie zostaje automatycznie potrącony podatek VAT. Dyspozycyjna jest zatem zawsze tylko kwota netto. Jeśli podacie Państwo międzynarodowy numer NIP, podatek nie zostanie odciągnięty.

Pytanie 4: Jak można wypłacić gotówkę ze swojego konta w Textbrokerze?

Celem wypłacenia kwoty, znajdującej się na koncie, należy wysłać e-mail z podaniem swoich danych bankowych na adres [email protected].
Pytanie 5: Dostarczony tekst nie odpowiada moim wymaganiom. Czy mogę go odrzucić?

Zanim odrzucą Państwo dostarczony tekst, autor musi mieć możliwość poprawienia. Jeśli tekst po korekcie nadal nie spełni Państwa oczekiwań, może on zostać odrzucony. Jednak każde odrzucenie tekstu musi być szczegółowo uzasadnione i będzie sprawdzone przez Textbrokera. Gdy nasza szczegółowa analiza potwierdzi, że autor w stopniu niezadowalającym zastosował się do Państwa wytycznych lub całkowicie je zignorował, przychylimy się do Państwa wniosku o odrzucenie tekstu.

Pytanie 6: Potrzebuję tekstów obcojęzycznych. Czy mogę zamówić je w Textbrokerze?

Textbroker oferuje teksty w dziesięciu różnych językach. Obok polskiego, proponujemy naszym klientom content w języku angielskim (USA & ANG), francuskim, holenderskim, hiszpańskim, włoskim, portugalskim (brazylijski & standardowy) i niemieckim. Posiadanie tylko jednego konta w Textbrokerze umożliwia Państwu dostęp do następujących platform obcojęzycznych Textbrokera: Textbroker Niemcy, Textbroker UK, Textbroker Francja, Textbroker Niederlandy, Textbroker Hiszpania, Textbroker Włochy oraz Textbroker Portugalia. Jedynie do platform Textbroker Polska, Brazylia i USA wymagana jest osobna rejestracja.

Pytanie 7: Przed kilkoma dniami zostało przeze mnie nadane zlecenie. Jednak do tej pory nie zostało ono przyjęte do opracowania. Jaka jest tego przyczyna i co zrobić, by przyspieszyć przyjęcie zlecenia?

Istnieje wiele powodów do nieprzyjęcia przez autora zlecenia. Najważniejsze z nich poniżej:

– wytyczne do zlecenia zawierają za mało informacji: Prawdopodobnie sformułowane przez Państwa wytyczne są zbyt ogólnikowe i przez to mało precyzyjne dla autora. Aby tego uniknąć należy położyć nacisk na ich dokładniejsze sformułowanie, precyzując przy tym najważniejsze aspekty, takie jak: grupa docelowa tekstu, jego styl (potoczny czy naukowy) oraz ujęcie najistotniejszych zagadnień.

– wytyczne są za długie, zbyt skomplikowane lub niezrozumiałe: Precyzując je należy zatem zwrócić uwagę, by były one jednoznacznie, konkretnie i logicznie sformułowane. Zaletą jest także przejrzysta struktura.

– wyjątkowo wyszukany temat: niektóre zlecenia zakładają wysoki poziom wiedzy specjalistycznej bądź duży wkład pracy, związanej z szukaniem konkretnych informacji do zlecenia. W takim przypadku zaleca się indywidualne wyszukanie najbardziej kompetentnego do tematu autora i nadanie mu zlecenia bezpośredniego w ramach DirectOrder albo skompletowanie własnego zespołu autorów z wymaganą wiedzą specjalistyczną (TeamOrder). Jeszcze inną opcją jest umieszczenie zlecenia w kategorii pięciogwiazdkowej, przeznaczonej dla profesjonalnych autorów, często posiadających szeroki zakres wiedzy specjalistycznej i gotowych włożyć więcej pracy w zebranie informacji na dany temat.

– zlecenie zamieszczono w niewłaściwej kategorii: często zdarza się, że zlecenia lokowane są w nieodpowiedniej do tematu kategorii. Przykładowo opis pojazdu przeznaczony do portalu internetowego powinien pojawić się w kategorii „Auta”, a nie „Internet”. Nadając zlecenie warto więc wcześniej przemyśleć, w jakiej kategorii będzie ono najszybciej znalezione przez zainteresowanych daną tematyką autorów.

Nasza rada: Zalecamy każdorazowo przed nadaniem zlecenia dokonać krytycznej analizy swoich wytycznych, ze szczególnym uwzględnieniem wyżej przedstawionych aspektów.

Pytanie 8: Dlaczego mimo siedziby firmy zagranicą potrącany jest niemiecki podatek VAT?

Firmom z siedzibą poza obszarem Niemiec przysługuje zwolnienie z płacenia niemieckiego podatku VAT. Wystarczy, wypełniając swoje dane osobowe, wpisać swój europejski, indywidualny numer identyfikacji podatkowej (NIP) w odpowiednie pole.

Pytanie 9: Mam zamiar w stosunkowo krótkim okresie czasu zamówić większą ilość tekstów. Czy istnieje możliwość automatycznego nadawania zleceń, czy każde zlecenie musi być nadawane pojedynczo?

Textbroker daje Państwu różne możliwości nadawania zleceń. Zamieszczając pojedyncze zlecenia, korzystają Państwo z tzw. opcji „pojedyncze zlecenie”. Przy tym definiują Państwo w opisie zlecenia tematykę danego tekstu. Z kolei dla wszystkich chcących zamieścić więcej zleceń o jednej tematyce i mających zawierać konkretne słowa kluczowe (keywords) najodpowiedniejsza będzie opcja „zlecenie seryjne”. Korzystając z niej wpisują Państwo w pole „tytuł zlecenia” zbiorowo wszystkie tytuły zleceń należących do tego projektu. W znajdującym się obok polu „Opis zlecenia” (wytyczne) należy umieścić odpowiednio sformułowane wytyczne, które będą obowiązywać wszystkie zlecenia. Poprzez odpowiednią kombinację słów integrują Państwo następnie dany tytuł zlecenia z wytycznymi, np. z tytułu 10 najczęstszych pytań zleceniodawców powstanie polecenie: „Proszę napisać tekst dotyczący 10-ciu najczęstszych pytań zleceniodawców”. Więcej informacji na temat sposobu zamieszczania tytułów zleceń i keywords znajdą Państwo w naszym dokumencie CSV w obszarze pobierania (download). Format CSV nadaje się do nadawania kilku zleceń o różnych tytułach, keywords i z różnymi wytycznymi.

Pytanie 10: Jak zmienić nadane zlecenie? 

Dopóki zlecenia nie są opracowywane przez autorów, mogą one być dowolną ilość razy zmieniane a nawet usuwane. Po przyjęciu zlecenia jest to możliwe tylko warunkowo. Zasadniczych zmian w wytycznych lub w zleceniu dokonywać można na swoim koncie w zakładce „Zarządzanie zleceniami”. Poprzez kliknięcie na wyświetloną na pomarańczowo liczbę nad konkretną szpaltą (OpenOrder, DirectOrder lub TeamOrder) można dotrzeć do listy bieżących zleceń i wybrać to, które ma być zmienione. Naciskając przycisk „zmień” mają Państwo możliwość zmiany rodzaju zlecenia (OpenOrder, DirectOrder bądź TeamOrder), wymaganego poziomu jakości pisania, liczby słów czy wymogów dotyczących keywords.


Jeśli zlecenie znajduje się w opracowaniu, można jedynie zwiększyć liczbę słów lub wydłużyć czas opracowania.

 


Brak komentarzy


Masz pytanie lub opinię na temat artykułu? Napisz do nas!

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są zaznaczone*

*
*

Managed-Service

Textbroker oferuje szeroką gamę usług Managed Service. Managed Service da Ci dodatkową pomoc oraz osobistego account managera, zawsze wtedy, gdy przekażesz nam zarządzanie Twoimi projektami.

Poproś o niestandardową wycenę!

Self Service

Potrzebujesz aktualnego contentu? Zarządzaj więc swoimi projektami poprzez Textbroker Self-Service. Ty wybierasz poziom jakości, cenę i autora Twoich tekstów.

Zarejestruj się za darmo!

Autorzy

Tysiące autorów z całego świata zarabiają z Textbrokerem, wiodącym dostawcą niestandardowego contentu. Zostań autorem Textbrokera i zyskaj dostęp do tysięcy projektów.

Zarejestruj się za darmo!