Skip to main content

Rola słów kluczowych w optymalizacji SEO część II

Jak skutecznie używać słów kluczowych?

By ułatwić użytkownikom i wyszukiwarkom znalezienie potrzebnych informacji, słowa kluczowe powinny być umieszczone w odpowiednich miejscach tekstu. Podajemy wszystkie ważne lokalizacje. 

Nagłówek – w nagłówku (H1) wiodące słowo kluczowe powinno znajdować się na jednej z pierwszych pozycji – im wcześniej, tym lepiej. Jego umiejscowienie ważne jest nie tylko dla Google, gdyż czytelnik również odnosi się do nagłówka jako fundamentu treści. Zapoznanie się z nim pozwala na określenie w ciągu kilku sekund, czy znaleziony tekst wyczerpuje pożądany temat.

Wstęp i zakończenie – tutaj powinny znaleźć się najważniejsze słowa kluczowe. Dlaczego? Analizy wykazały, że dla wyszukiwarek te partie tekstu są szczególnie istotne. Poza tym w zwyczaju wielu użytkowników leży czytanie jedynie początku i końca treści.

Jak najbliżej lewej strony tekstu – czytelnicy rzadko wertują tekst od deski do deski. Zamiast tego szybko skanują go wzrokiem w poszukiwaniu najważniejszych informacji. Chcąc przyciągnąć uwagę odbiorcy, autorzy i projektanci stron internetowych słowa kluczowe powinni umieszczać jak najbliżej lewej strony tekstu – najlepiej na początku wierszy i akapitów. Nawet jeśli jako autor masz ograniczony wpływ na wybranie pozycji tekstu w witrynie, umieszczanie słów kluczowych w treści zgodnie z powyższą zasadą będzie dobrym nawykiem.

Podtytuły – elementy te są traktowane przez czytelników jako wizualne punkty zaczepienia – dzięki temu stanowią dobre miejsce do umieszczenia słów kluczowych. Dodatkowo podtytuły przekazują skrótowe informacje o tym, czy użytkownik i wyszukiwarka znajdą w danym akapicie poszukiwaną treść, a także tworzą uproszczony plan całego tekstu.

W bliskiej odległości – jeśli dany tekst wymaga umiejscowienia składających się z kilku wyrazów Long Tail Keywords (należą do nich m.in. frazy w formie zapytania), obowiązkiem autora jest zachowanie między nimi bliskiej odległości. Jako że Google wydaje się brać pod uwagę również treści, znajdujące się w niewielkiej odległości od głównych słów kluczowych, zachowanie bliskości w ich umiejscowieniu będzie dobrą praktyką.

Podpisy, tytuły, opisy Meta Description i URL – dodatkowe elementy tekstu grają ważną rolę, gdyż dostarczają użytkownikom (i wyszukiwarkom) przydatnych informacji na temat zawartości strony. Jako pierwsze w oczy (i w objęcia algorytmów) rzucają się tytuły i opisy Meta Description – to one muszą przekonać użytkownika do wykonania kolejnych kliknięć myszką. Nawet jeśli klienci oczekują wyjątkowych treści dla tych elementów, umieszczenie w nich słów kluczowych jest nieodzowne.

                                                      
Pisząc, trzymaj się podstawowej zasady: najważniejsza jest czytelność treści. Twórz przede wszystkim dla użytkownika, dopiero w drugiej kolejności pomyśl o wyszukiwarce. Zdarza się, że dane słowo kluczowe w ogóle nie pasuje do nagłówka tekstu? Umieść je na dalszej pozycji.

Jak dobierać słowa?
By tekst nie był przesycony słowami kluczowymi, a przez to monotonny, zaleca się korzystanie z dobrodziejstw słowników synonimów. Mimo że koniecznością jest wypełnienie woli klienta co do gęstości słów kluczowych, czytelnicy i wyszukiwarki preferują urozmaicone semantycznie, nie tracące pierwotnego znaczenia teksty.

Czujesz, że zabrakło Ci słów? Pasujące do tysięcy wyrazów synonimy znajdziesz tutaj: http://www.synonimy.pl/

Jeśli znasz inne powiązane ze słowami kluczowymi przydatne narzędzia, podziel się nimi w komentarzu. Jesteśmy wdzięczni za każde słowo!

Wielu sukcesów w tworzeniu treści życzy Zespół Textbroker.


Brak komentarzy


Masz pytanie lub opinię na temat artykułu? Napisz do nas!

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są zaznaczone*

*
*

Managed-Service

Textbroker oferuje szeroką gamę usług Managed Service. Managed Service da Ci dodatkową pomoc oraz osobistego account managera, zawsze wtedy, gdy przekażesz nam zarządzanie Twoimi projektami.

Poproś o niestandardową wycenę!

Self Service

Potrzebujesz aktualnego contentu? Zarządzaj więc swoimi projektami poprzez Textbroker Self-Service. Ty wybierasz poziom jakości, cenę i autora Twoich tekstów.

Zarejestruj się za darmo!

Autorzy

Tysiące autorów z całego świata zarabiają z Textbrokerem, wiodącym dostawcą niestandardowego contentu. Zostań autorem Textbrokera i zyskaj dostęp do tysięcy projektów.

Zarejestruj się za darmo!