Rola słów kluczowych w optymalizacji SEO część II
Jak skutecznie używać słów kluczowych?
By ułatwić użytkownikom i wyszukiwarkom znalezienie potrzebnych informacji, słowa kluczowe powinny być umieszczone w odpowiednich miejscach tekstu. Podajemy wszystkie ważne lokalizacje.
– Nagłówek – w nagłówku (H1) wiodące słowo kluczowe powinno znajdować się na jednej z pierwszych pozycji – im wcześniej, tym lepiej. Jego umiejscowienie ważne jest nie tylko dla Google, gdyż czytelnik również odnosi się do nagłówka jako fundamentu treści. Zapoznanie się z nim pozwala na określenie w ciągu kilku sekund, czy znaleziony tekst wyczerpuje pożądany temat.
– Wstęp i zakończenie – tutaj powinny znaleźć się najważniejsze słowa kluczowe. Dlaczego? Analizy wykazały, że dla wyszukiwarek te partie tekstu są szczególnie istotne. Poza tym w zwyczaju wielu użytkowników leży czytanie jedynie początku i końca treści.
– Jak najbliżej lewej strony tekstu – czytelnicy rzadko wertują tekst od deski do deski. Zamiast tego szybko skanują go wzrokiem w poszukiwaniu najważniejszych informacji. Chcąc przyciągnąć uwagę odbiorcy, autorzy i projektanci stron internetowych słowa kluczowe powinni umieszczać jak najbliżej lewej strony tekstu – najlepiej na początku wierszy i akapitów. Nawet jeśli jako autor masz ograniczony wpływ na wybranie pozycji tekstu w witrynie, umieszczanie słów kluczowych w treści zgodnie z powyższą zasadą będzie dobrym nawykiem.
– Podtytuły – elementy te są traktowane przez czytelników jako wizualne punkty zaczepienia – dzięki temu stanowią dobre miejsce do umieszczenia słów kluczowych. Dodatkowo podtytuły przekazują skrótowe informacje o tym, czy użytkownik i wyszukiwarka znajdą w danym akapicie poszukiwaną treść, a także tworzą uproszczony plan całego tekstu.
– W bliskiej odległości – jeśli dany tekst wymaga umiejscowienia składających się z kilku wyrazów Long Tail Keywords (należą do nich m.in. frazy w formie zapytania), obowiązkiem autora jest zachowanie między nimi bliskiej odległości. Jako że Google wydaje się brać pod uwagę również treści, znajdujące się w niewielkiej odległości od głównych słów kluczowych, zachowanie bliskości w ich umiejscowieniu będzie dobrą praktyką.
– Podpisy, tytuły, opisy Meta Description i URL – dodatkowe elementy tekstu grają ważną rolę, gdyż dostarczają użytkownikom (i wyszukiwarkom) przydatnych informacji na temat zawartości strony. Jako pierwsze w oczy (i w objęcia algorytmów) rzucają się tytuły i opisy Meta Description – to one muszą przekonać użytkownika do wykonania kolejnych kliknięć myszką. Nawet jeśli klienci oczekują wyjątkowych treści dla tych elementów, umieszczenie w nich słów kluczowych jest nieodzowne.
Pisząc, trzymaj się podstawowej zasady: najważniejsza jest czytelność treści. Twórz przede wszystkim dla użytkownika, dopiero w drugiej kolejności pomyśl o wyszukiwarce. Zdarza się, że dane słowo kluczowe w ogóle nie pasuje do nagłówka tekstu? Umieść je na dalszej pozycji.
Jak dobierać słowa?
By tekst nie był przesycony słowami kluczowymi, a przez to monotonny, zaleca się korzystanie z dobrodziejstw słowników synonimów. Mimo że koniecznością jest wypełnienie woli klienta co do gęstości słów kluczowych, czytelnicy i wyszukiwarki preferują urozmaicone semantycznie, nie tracące pierwotnego znaczenia teksty.
Czujesz, że zabrakło Ci słów? Pasujące do tysięcy wyrazów synonimy znajdziesz tutaj: http://www.synonimy.pl/
Jeśli znasz inne powiązane ze słowami kluczowymi przydatne narzędzia, podziel się nimi w komentarzu. Jesteśmy wdzięczni za każde słowo!
Wielu sukcesów w tworzeniu treści życzy Zespół Textbroker.
Brak komentarzy