Skip to main content

Pierwsze zlecenie, pierwszy tekst!

Tutorial dla autorów, część II

Po udanej rejestracji w naszym serwisie (Tutorial dla autorów, część I) możesz rozpocząć opracowywanie zleceń. Zapoznaj się z listą dostępnych zleceń, wybierz to, które Cię najbardziej interesuje, i zacznij pisać!

 

Listę zleceń przyporządkowaną do Twojej grupy klasyfikacyjnej, posortowaną według tematów i kategorii znajdziesz w zakładce >Zlecenia. Klikając na pokazaną na pomarańczowo liczbę przy danej kategorii i temacie, przejdziesz do listy wszystkich zleceń dostępnych w tej opcji. Wybierz zlecenie o intrygującym Cię tytule i zobacz dokładne wytyczne zleceniodawcy.

Jeśli trafisz na zlecenie z mało konkretnymi wskazówkami, nie irytuj się, tylko po prostu zacznij pisać. Im mniej wytycznych zawiera zlecenie, tym większą masz swobodę pisania. Spróbuj napisać ciekawy tekst o wymaganej liczbie słów, nadając mu wymowny, stosowny do tematu zlecenia tytuł, z pewnością sprosta on wymaganiom zleceniodawcy. Podczas pisania zwracaj jednak uwagę na liczbę napisanych słów i miej na uwadze, że zleceniodawca płaci tylko za wymaganą liczbę słów, nawet jeśli Twój tekst będzie dłuższy. Pamiętaj także, żeby odesłać zleceniodawcy gotowy tekst na czas (tzw. deadline). W przeciwnym wypadku zlecenie wróci z powrotem do otwartej puli zleceń OpenOrder, gdzie będzie dostępne dla innych autorów, a Twój dotychczas napisany tekst przepadnie.

Podczas opracowywania zlecenia w naszym serwisie może się zdarzyć, że wybrane zlecenie jest trudniejsze niż myślałeś albo że nie sprostasz wymaganiom czasowym. W takiej sytuacji  możesz zrezygnować z dalszego opracowywania tego zlecenia, klikając na przycisk >Przerwij opracowanie. Proponujemy jednak nie robić tego zbyt często, gdyż ilość przerwanych zleceń jest widoczna na Twoim profilu publicznym, do którego mają wgląd również zleceniodawcy.

Rzeczą zrozumiałą jest, że nie trzeba napisać danego tekstu za jednym zamachem bez wylogowywania się z platformy Textbrokera. Opracowywanie zlecenia można w każdej chwili przerwać, zapisując swoją dotychczasową pracę, i kontynuować ją w późniejszym terminie. Pomocna jest w tym przypadku funkcja automatycznego zapisywania dostępna w zakładce >Konto >Ustawienia, która umożliwi systematyczne zapisywanie postępów Twojej pracy. Zalecane jest ponadto zapisanie tekstu na swoim dysku lokalnym w edytorze tekstu np. MSO Word lub innych.

Pamiętaj, że możesz opracowywać tylko po jednym zleceniu OpenOrder i TeamOrder na raz. Pracując np. nad zleceniem OpenOrder, możesz przyjąć następne zlecenie OpenOrder dopiero po ukończeniu lub przerwaniu opracowywania poprzedniego.

Ponadto wszystkie Twoje teksty muszą być unikatami, czyli powinny być napisane tylko i wyłącznie przez Ciebie, nie mogą zawierać fraz, zdań, fragmentów, akapitów skopiowanych z innych źródeł, nie mogą być również wcześniej opublikowane. Aby móc zagwarantować naszym zleceniodawcom oryginalność treści (tzw. Unique Content), przeprowadzamy kontrolę anty-plagiatową każdego dostarczonego nam tekstu. Jeśli Twój tekst będzie wykazywał podobieństwa do jakiegokolwiek innego tekstu, zostanie Ci zwrócony z prośbą o naniesienie poprawek.

Kontakt ze zleceniodawcą

Jeśli wytyczne, które dostarczył Ci zlecenia, nie są dla Ciebie wystarczające i potrzebujesz więcej informacji, zawsze możesz skontaktować się ze zleceniodawcą celem uzyskania precyzyjniejszych wskazówek. Nasz portal umożliwia bowiem bezpośredni kontakt autora ze zleceniodawcą. Wielu autorów korzysta również z tej opcji, by podjąć współpracę w ramach zleceń bezpośrednich, tzw. DirectOrders. Należy przy tym jednak pamiętać, że oferowanie zleceniodawcom swoich usług copywriterskich na drodze prywatnej, z ominięciem pośrednictwa Textbrokera, jest surowo zabronione i w najgorszym przypadku może prowadzić do zakończenia współpracy z naszym serwisem. Niektórzy zleceniodawcy mają jednak specjalną umowę z redakcją Textbrokera, która pozwala im na kontakt mailowy z autorem, jeśli wymaga tego rodzaj zlecenia. W takim przypadku autor zostanie przez nas poinformowany.

Słowa kluczowe (keywords)

Podczas nadawania zlecenia zleceniodawca ma możliwość aktywacji funkcji „Słowa kluczowe“. Oznacza to, że w zamówionym tekście podane słowo kluczowe pojawi się w określonej wcześniej częstotliwości (np. od 3 do 4 razy Kraków, od 3 do 4 razy Łódź itd.). Autor może oddać gotowy tekst dopiero wtedy, jeśli tekst zawiera wszystkie wymagane w opisie zlecenia słowa kluczowe. To zleceniodawca określa, czy dane słowo kluczowe ma zostać dopasowane do struktur gramatycznych tekstu, np. poprzez odmianę przez przypadki, dodanie spójnika itp.

Ekskluzywne zlecenia DirectOrder

Jeśli dany zleceniodawca był zadowolony z Twoich dotychczasowych tekstów, napisanych w ramach OpenOrder, może się zdarzyć, że w najbliższym czasie otrzymasz od niego zlecenie DirectOrder (DO). To ekskluzywne zlecenie zostanie nadane tylko Tobie, żaden inny autor  nie otrzyma tego samego zlecenia. Zaletą tego rodzaju zleceń jest fakt, że to Ty decydujesz o cenie. Na swoim profilu publicznym masz możliwość wprowadzenia Twojej indywidualnej ceny za pojedyncze słowo, bez względu na Twoją klasyfikację i ilość gwiazdek. Poza tym dla każdego zleceniodawcy możesz ustalić inna cenę – wystarczy kliknąć na ID zleceniodawcy.

Cena, którą ustalisz dla danego zleceniodawcy, obowiązuje tak długo, dopóki jej nie zmienisz. Po zmianie ceny na swoim profilu publicznym powinieneś pamiętać o zmianie ceny na koncie danego zleceniodawcy. Jeśli autor otrzyma od zleceniodawcy DO, to obowiązują go warunki współpracy, które były aktualne w czasie nadania zlecenia.

Opracowywanie zleceń w zespole – TeamOrder

Oprócz zleceń OpenOrder i DirectOrder autorzy mogą opracowywać również zlecenia TeamOrder (TO). Aby opracować TO, musisz zostać członkiem danego zespołu. Członkiem zespołu można zostać dzięki indywidualnemu zaproszeniu konkretnego zleceniodawcy lub aplikacji z własnej inicjatywy do otwartego zespołu. Często zleceniodawcy wymagają dodatkowego tekstu rekrutacyjnego, który ma za zadanie sprawdzić umiejętności danego autora. Następnie zleceniodawca uaktywnia autorów. W ten sposób otrzymasz dostęp do jego zleceń. Podobnie jak w przypadku zleceń OpenOrder, również tu obowiązuje zasada: kto pierwszy zarezerwował sobie dane zlecenie, ten może je opracować. Kwotę wynagrodzenia za pojedyncze słowo określa zleceniodawca podczas procesu zakładania zespołu. Obowiązuje ona wszystkie zlecenia nadane w tym zespole. Przystępując do danego zespołu, zgadzasz się z obowiązującą kwotą wynagrodzenia.

Zleceniodawca może również wymagać dodatkowych informacji o konkretnych doświadczeniach autora, tzn. może to być np. w przypadku opisu produktu fakt, że autor korzystał z tego produktu i bardzo dobrze go zna. Te dodatkowe warunki uczestnictwa obowiązują tylko i wyłącznie w ramach konkretnego zespołu i nie mogą naruszać zasad naszego Regulaminu oraz obowiązującego prawodawstwa.

Jeśli chcesz zakończyć współpracę z danym zespołem, kliknij w ustawieniach na odpowiednią opcję.

W trzeciej części naszego tutorialu postaramy się wyjaśnić, co dzieje się z gotowym tekstem po jego oddaniu i w jaki sposób można dokonać wypłaty wynagrodzenia.


Komentarze

Dorota 30. września 2017 - 23:22

Nigdy nie korzystałam z textbrokera, zawsze pisałam na indywidualne zlecenia zainteresowanych firm/osób, do których albo zgłaszałam się ja, albo oni zgłaszali się do mnie. Przyznam jednak, że brzmi to całkiem ciekawie i zaczynam się zastanawiać, czy korzystanie z platformy nie będzie szybszym i lepszym sposobem na dotarcie do klienta. Czy któryś z copywriterów ma doświadczenie w tym zakresie i może się podzielić uwagami?

Odpowiedz

Sebastian 21. marca 2019 - 12:57

Witam, czy sparafrazujesz mi tekst okolo 50 stron?

Odpowiedz

Jan Jarosiewicz 30. września 2019 - 13:59

Dzień dobry,

prosimy o kontakt pod adresem [email protected]

pozdrawiamy,
Zespół Textbroker Polska

Odpowiedz

Masz pytanie lub opinię na temat artykułu? Napisz do nas!

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są zaznaczone*

*
*

Managed-Service

Textbroker oferuje szeroką gamę usług Managed Service. Managed Service da Ci dodatkową pomoc oraz osobistego account managera, zawsze wtedy, gdy przekażesz nam zarządzanie Twoimi projektami.

Poproś o niestandardową wycenę!

Self Service

Potrzebujesz aktualnego contentu? Zarządzaj więc swoimi projektami poprzez Textbroker Self-Service. Ty wybierasz poziom jakości, cenę i autora Twoich tekstów.

Zarejestruj się za darmo!

Autorzy

Tysiące autorów z całego świata zarabiają z Textbrokerem, wiodącym dostawcą niestandardowego contentu. Zostań autorem Textbrokera i zyskaj dostęp do tysięcy projektów.

Zarejestruj się za darmo!