Skip to main content

Piękne teksty dla sklepów online – mówią i uwodzą (część 2)

Wiesz, dlaczego oryginalne treści są tak potrzebne sklepom online? Co pozwala podzielić je na kategorie i czym powinieneś kierować się, tworząc teksty? O czym nie możesz zapomnieć i co musisz zawsze brać pod uwagę?

2. Opisy produktu

 

Dobrze napisane, unikalne teksty stanowią filar każdej strony produktowej, dlatego są tak istotne dla sklepów internetowych. Właściwie skomponowane opisy produktów informują klienta najlepiej, jak to możliwe, i wspierają jego decyzję o zakupie – ale dyskretnie, nienachalnie.

Dlaczego jeszcze sklepy internetowe potrzebują oryginalnych treści? Google jakiś czas temu wypowiedział wojnę zdublowanym tekstom. Administratorzy zamawiają więc unikatowe opisy SEO, które są wartościowe dla czytelników. Inspirujące teksty produktowe gwarantują wyższą pozycję w rankingu. Potrafią też usatysfakcjonować odbiorcę i bezpośrednio wpływają na wzrost sprzedaży.

 

Na co autorzy muszą zwracać uwagę?

 

  • Mówi się, że dobry tekst nie sprzedaje produktu, tylko zaspokaja potrzeby. Informuj klientów o rzeczywistych funkcjach opisywanego przedmiotu lub usługi. Nie pisz, że aparat fotograficzny „nie wykazuje niskiego poziomu szumów przy wysokich wartościach ISO”, ale że w ciemnościach robi znakomite zdjęcia.
  • Na początku staraj się poruszyć emocje klienta, potem przedstawiaj przekonujące fakty, które przemówią do umysłu. Pokaż użytkownikowi, jakie problemy rozwiąże przy pomocy produktu i do jakich celów można go wykorzystać.
  • Nie używaj obcych sformułowań typu „clever“. Klient nie powinien zastanawiać się, co autor ma na myśli. Układaj teksty komunikatywne i czytelne, które są zrozumiałe dla każdego odbiorcy.
  • Zwróć uwagę na grupę docelową: dopasuj ton i język wypowiedzi do czytelnika i trzymaj się obranego kursu od początku do końca tekstu.
  • Twórz ponadczasowe treści, które dostarczą klientom użytecznych informacji. Jeśli w opisie smartfona wspomnisz np., że producent telefonu poszerzył ofertę w styczniu 2012 roku i nie rozwiniesz przekazu – nie ułatwisz czytelnikom decyzji.
  • Czasem klient prosi o opatrzenie tekstu intrygującym nagłówkiem, innym razem należy zwrócić uwagę czytelnika na wybrane zalety produktu. Jeżeli właściwie dobierzesz słowa – samym tytułem możesz zainteresować odbiorcę.
  • Zastanów się też, w jakich miejscach powinny pojawić się słowa kluczowe, np. w nagłówku lub w pierwszym akapicie opisu.

 

Przykład:

 

Ten opis nie ogranicza się jedynie do prezentacji „suchych” faktów – dokładnie wyjaśnia użytkownikowi, do czego służą konkretne funkcje i w jakich okolicznościach okazują się pomocne. Odwołuje się do emocji, porusza czytelnika urokiem natury itd. Wyraźnie, jasno i przejrzyście przedstawia wszystkie zalety produktu – odbiorca nie musi zastanawiać się, co dane sformułowania znaczą.

  • Użytkownicy lubią również tzw. listy, które zwięźle prezentują najważniejsze cechy produktu.

 

Przykład:

Klient może szybko zapoznać się z listą najważniejszych cech produktu – poznać jego kluczowe zalety i korzyści, jakie z nich płyną.

 

Źródło: mediamarkt.pl

 

3. Teksty na strony docelowe (landing pages)

 

Internauta zostaje przekierowany na stronę docelową po kliknięciu teasera w sieci. Najczęściej prowadzą tam ogłoszenia reklamowe, wyniki w wyszukiwarkach albo wybrane teksty w newsletterze. Czasem rolę landing pages pełnią strony kategorii lub produktowe, nieraz jednak tworzy się specjalne strony, wyłącznie do tego celu. Teaser „mówi” o potrzebie, a landing page służy jej zaspokajaniu.

 

Przykład:

Użytkownik klika taki teaser, który stanowi wynik jego poszukiwań w wyszukiwarce:

Administrator sklepu online może w tej sytuacji przyjąć, że:

1. Internauta potrzebuje landing page.

2. Klientowi chodzi prawdopodobnie o firmę, która pomoże zwiększyć sprzedaż.

3. Użytkownik nie dysponuje niezbędną wiedzą, czasem lub środkami, które pozwoliłyby mu samodzielnie zbudować stronę docelową.

Teaser i treści na landing page pomagają administratorowi zaprosić do sklepu internetowego użytkownika wraz z jego potrzebami.

 

Służą temu np. następujące teksty :

 

Źródło: lpcreation.pl

 

Strony docelowe służą więc do nawiązywania kontaktu z użytkownikiem. Mają doradzać klientom, odpowiadać na ich potrzeby, wywierać na nich wrażenie i zachęcać do zakupu. Treści na landing pages są z reguły obszerniejsze od opisów produktów i wyróżniają się pewnymi szczególnymi cechami.

 

Na co autorzy muszą zwracać uwagę?

 

  • Co klient powinien znaleźć w tekście na stronę docelową? Na pewno pomocne informacje i prezentacje faktycznych zalet produktu. Opowiedz odbiorcy, dlaczego konkretne rozwiązanie jest wartościowe i w jakich sytuacjach się przydaje.
  • Już w tytule możesz powiadomić odbiorcę, jakie korzyści oferuje produkt, np. „Zwiększa sprzedaż” itp.
  • W jaki sposób jeszcze zwiększyć liczbę wejść na stronę?

– Warto zapytać, co stanowi problem sklepu: Mają Państwo za dużo zwrotów?

– W rozmowie nawiązuj do faktów: 20 % serwisów traci klientów, ponieważ…

– Opowiedz historię: Pan Kowalski wybrał nowy smartfon. Kiedy wchodzi do sklepu online…

– Pokaż klientowi, co może osiągnąć: Proszę sobie wyobrazić, że współczynnik konwersji, który pokazuje, jaki procent odwiedzających dokonał zakupu, wzrósł o 40 procent. To możliwe, jeśli skorzysta Pan z danego produktu…

  • Zaspokajaj potrzeby czytelników. Wyjaśnij im, w jaki sposób usługa lub produkt mogą doprowadzić do oczekiwanych skutków, np. jak zwiększają obroty albo zmniejszają liczbę zwrotów.
  • Kontakt z odbiorcą rozpocznij w emocjonalnym tonie. Stopniowo wprowadzaj fakty i racjonalne przesłanki, które poprą Twój tok rozumowania i argumentację. Wskaż, które problemy produkt potrafi rozwiązać i udowodnij, że to idealne rozwiązanie.
  • Również w tym wypadku posługuj się językiem jasnym i precyzyjnym, zgodnie z wytycznymi zleceniodawcy. Nie pozwól czytelnikowi długo zastanawiać się, o czym piszesz – Twój tekst powinien być w pełni zrozumiały od pierwszego do ostatniego zdania.
  • W sposób przekonujący staraj się zaprosić użytkownika do call to action. Posiłkuj się zwrotami typu: „Kliknij tu, by uzyskać więcej informacji/żeby zobaczyć ofertę”, unikaj sformułowań w stylu: „Chcę ofertę”.
  • Kiedy wybierasz język i ton wypowiedzi, miej na uwadze grupę docelową.

Pamiętaj: od każdej reguły istnieją wyjątki

 

Tworzenie świetnych opisów dla sklepów internetowych to prawdziwa sztuka. Autor musi pamiętać o kilku podstawowych kwestiach. Od czego rozpocząć układanie interesujących treści? Oczywiście, od uważnej lektury wytycznych zleceniodawcy. Klient zwykle przedstawia swoje wyobrażenia i oczekiwania na temat zamówionych tekstów. Dlatego informacje, które dziś zaprezentowaliśmy, mają charakter orientacyjny. Liczymy, że w naszym artykule znajdziesz parę użytecznych wskazówek i inspirację do komponowania kolejnych unikalnych treści dla sklepów online. Życzymy powodzenia i wiele radości z pisania.

 


Brak komentarzy


Masz pytanie lub opinię na temat artykułu? Napisz do nas!

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są zaznaczone*

*
*

Managed-Service

Textbroker oferuje szeroką gamę usług Managed Service. Managed Service da Ci dodatkową pomoc oraz osobistego account managera, zawsze wtedy, gdy przekażesz nam zarządzanie Twoimi projektami.

Poproś o niestandardową wycenę!

Self Service

Potrzebujesz aktualnego contentu? Zarządzaj więc swoimi projektami poprzez Textbroker Self-Service. Ty wybierasz poziom jakości, cenę i autora Twoich tekstów.

Zarejestruj się za darmo!

Autorzy

Tysiące autorów z całego świata zarabiają z Textbrokerem, wiodącym dostawcą niestandardowego contentu. Zostań autorem Textbrokera i zyskaj dostęp do tysięcy projektów.

Zarejestruj się za darmo!