Skip to main content

Jak stworzyć idealny poradnik

Drodzy Autorzy Textbrokera,

jak wiadomo niemal wszystkie produkty można obecnie kupić przez Internet, a wiele sklepów internetowych oferuje nawet błyskawiczną dostawę do domu. Jednak kto w tym wszystkim pełni rolę kompetentnego doradcy klienta? Otóż wszystkie szczegółowe informacje o produkcie, zaczerpnięte niejednokrotnie z grubych katalogów i przekazywane wcześniej przez kompetentnych, uprzejmych sprzedawców są dzisiaj niewątpliwie tak samo ważne. Zmienił się tylko rodzaj ich przekazywania. 

Współczesnym sprzedawcom i usługodawcom w takim samym, a może nawet większym, stopniu zależy na tym, by ich klienci otrzymywali fachową poradę online, która pomoże im w indywidualnym wyborze produktu. Tylko jak najskuteczniej udzielać porad online? Oczywiście za pomocą odpowiedniej lektury!

Profesjonalizm przekazywanych informacji

Jako właściciel sklepu internetowego czy usługodawca powinieneś postawić na profesjonalizm oferowanych na swojej stronie treści i postarać się o możliwie szerokie ujęcie tematu, tak aby każdy zainteresowany znalazł to, czego szuka. Twoim zadaniem jako doradcy klienta jest więc dostarczenie tak szczegółowych i rzeczowych informacji, aby nawet laik, po ich lekturze, czuł się odpowiednio poinformowany. 

Co powinien zawierać idealny przewodnik sprzedawcy?

W każdym rzeczowym poradniku powinny znaleźć się informacje dotyczące głównych kryteriów wyboru towaru, takich jak: rozmiar, wydajność i zakres oferty, czyli proponowane modele czy rodzaje danego towaru itp. Warto przybliżyć też klientowi niektóre aspekty, jak np. wady i zalety opon całorocznych w porównaniu do opon letnich i zimowych, a także ogólne informacje o produkcie, jak chociażby rodzaj standardowo używanych do produkcji materiałów. Nie zapominać należy przy tym o instrukcji producenta oraz zwróceniu uwagi na ważniejsze i mniej istotne czynniki, którymi należy kierować się przy wyborze danego produktu (np. rozdzielczość kamery czy rola blokady przy wyborze nożyc ogrodowych). Mile widziane są ponadto różnego rodzaju praktyczne wskazówki dla klienta, na które warto zwrócić uwagę przy zawieraniu transakcji online (np. czy firma oferuje możliwość osobistego odbioru towaru albo zapewnia ochronę kupujących itp.) Krótko mówiąc, czytelnik powinien po lekturze takiego przewodnika wiedzieć, czego i po co potrzebuje oraz jak to nabędzie. 

Czego unikać w przewodniku sprzedawcy? 

Rzeczą najważniejszą jest niezajmowanie żadnego stanowiska odnośnie oferowanych produktów. Rolą przewodnika sprzedawcy jest jedynie rzeczowe, obiektywne i neutralne informowanie klienta o cechach i zastosowaniu danego produktu. Niewskazane, a często nawet zabronione, jest podawanie nazwy konkretnej marki czy producenta oraz sugerowanie wyboru produktu. Podobnie sprawa ma się z cenami, warunkami przesyłki oraz zasadami używania określeń, wyrażających nowoczesność bądź archaiczność danego towaru (np. najnowszy, nowoczesny itp.). Przyjmując taką taktykę zapewnia się aktualność przewodników, bez konieczności ich ciągłego uzupełniania czy aktualizowania, pomimo zmieniającego się na bieżąco asortymentu sklepów internetowych.

Wszechobecność Internetu

Korzystaj z dobrodziejstw technologii internetowej. Za pomocą hiperłączy możesz bezpośrednio zobrazować to, o czym piszesz i odesłać czytelnika do konkretnego produktu w sklepie, przy czym należy pamiętać, że najlepszym i aktualnym odsyłaczem jest zawsze konkretna kategoria opisywanego produktu. Ona, w przeciwieństwie do szybko zmieniających się produktów, zawsze jest aktualna. Przykładowo kategorię: lampy można znaleźć niezmiennie w każdym sklepie oferującym artykuły oświetleniowe, z kolei konkretna karminowo-czerwona lampa z żółtą podstawą i obrotowym ramieniem może być tylko hitem jednego sezonu. 

Nie bój się korzystać z bogatych opcji formatowania, jakie daje html (znaczniki, nagłówki, podtytuły o różnej wielkości i rodzaju czcionki itp.). Dzięki nim i przejrzystej strukturze czytelnik szybciej dotrze do interesujących go informacji. 

Mamy nadzieję, że zawarte w tym artykule informacje pomogą Ci tworzyć witryny przyjazne klientom. A jeśli chciałbyś zdobytą wiedzę przekazywać innym, zredaguj własny przewodnik. Poniższa lista podsumuje wszystkie najważniejsze aspekty, które powinny się w nim znaleźć. Tworząc go postaraj się znaleźć odpowiedzi na poniższe pytania:

– Czy potencjalny klient znajdzie na danej stronie wszystkie interesujące go informacje (właściwości, zastosowanie, opis, funkcje)?
– Czy dominuje styl neutralny? 
– Czy oferowane informacje są ponadczasowe?
– Czy pożądane jest użycie html-a?
– Czy tekst jest zwięzły, zrozumiały i informacyjny?
– Czy nie wkradły się pomyłki prowadzące do nieporozumień?
– Czy preferowany jest styl potoczny czy oficjalny?
– Preferowana forma zwrotu do czytelnika i konsekwencja jej użycia? 
– Grupa docelowa tekstu (amatorzy, profesjonaliści, tradycjonaliści czy nowatorzy)?
– Grupa wiekowa, do której skierowany jest tekst?
– Jaką formę samoreklamy przyjąć (w stylu oferujemy Państwu czy sklep oferuje)?
– Czy pożądane jest podawanie cen?
– Czy wyniki testów mają być tylko wspomniane czy szczegółowo opisane?
– Czy tekst odznacza się przemyślaną strukturą?
– Czy zamieszczono wymowne nagłówki?
– Czy pożądane są synonimy słów kluczowych?
– Czy dozwolone jest używanie znaków przystankowych i fleksja słów kluczowych?
– Czy wymagany jest specjalny układ słów kluczowych?

Mamy nadzieję, że nasza Academy będzie dobrym poradnikiem dla Waszych osobistych przewodników. 

 


Brak komentarzy


Masz pytanie lub opinię na temat artykułu? Napisz do nas!

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są zaznaczone*

*
*

Managed-Service

Textbroker oferuje szeroką gamę usług Managed Service. Managed Service da Ci dodatkową pomoc oraz osobistego account managera, zawsze wtedy, gdy przekażesz nam zarządzanie Twoimi projektami.

Poproś o niestandardową wycenę!

Self Service

Potrzebujesz aktualnego contentu? Zarządzaj więc swoimi projektami poprzez Textbroker Self-Service. Ty wybierasz poziom jakości, cenę i autora Twoich tekstów.

Zarejestruj się za darmo!

Autorzy

Tysiące autorów z całego świata zarabiają z Textbrokerem, wiodącym dostawcą niestandardowego contentu. Zostań autorem Textbrokera i zyskaj dostęp do tysięcy projektów.

Zarejestruj się za darmo!