Skip to main content

7 pomocników Twojego content marketingu, czyli jak zarządzać treścią i wpadać na genialne pomysły

Wiesz, że istnieje wiele użytecznych narzędzi, które potrafią efektywnie wspierać Twój content marketing? Pomagają znaleźć interesujące pomysły lub zarządzać poszczególnymi projektami i wcale nie muszą być kosztowne. Dziś prezentujemy 7 praktycznych pomocników, którzy ułatwiają życie content managerom i udoskonalają rezultaty ich pracy.

1. BuzzSumo

Które treści, dotyczące danej marki lub tematu, szczególnie interesują użytkowników, a które nie przyciągają uwagi? BuzzSumo może to dokładnie przeanalizować. Skuteczne narzędzie pozwala sprawdzić, jakie artykuły są popularne w mediach społecznościowych (na Facebooku, LinkedIn, Twitterze, Google+ czy Pinterest). Wystarczy, że wskażesz adres konkretnej witryny. Kiedy nie chcesz ograniczać się do strony www, wpisz wybrane słowo kluczowe, np. Content Marketing. Przy pomocy BuzzSumo łatwo zidentyfikujesz tematy, które często porusza się w sieci.

Jeśli szukasz inspiracji i pomysłów na nowy content, wykorzystaj praktyczne narzędzie i sprawdź, które artykuły Twojego serwisu cieszyły się największym powodzeniem w danym okresie – w ciągu ostatniego roku czy minionej doby.

Gdy wprowadzisz określone frazy kluczowe, jak np. Content Marketing, dowiesz się, które treści, związane z tematem, przyciągnęły największą uwagę użytkowników. Można również przeanalizować, które formaty contentu (listy, quizy itp.), jakie nagłówki czy długości tekstów najlepiej funkcjonują w branży.

Podstawowa wersja BuzzSumo jest darmowa, najtańszy pakiet kosztuje 89 dolarów. Jeżeli chcesz filtrować wyniki wyszukiwania wg krajów i języków, potrzebujesz upgrade do konta profesjonalnego – ceny zaczynają się od 99 dolarów.

2. Keywordtool

Jeśli chcesz dostarczyć użytkownikom dokładnie taki content, jakiego szukają, musisz wybrać właściwe słowa kluczowe. Ciekawą alternatywę dla sprawdzonego planera słów kluczowych od Google’a stanowi darmowe narzędzie Keyword Tool. Ten funkcjonalny pomocnik bez trudu generuje nawet 750 propozycji do każdego hasła.

Narzędzie bazuje m.in. na zapytaniach, które użytkownicy najczęściej wprowadzają do wyszukiwarki Google. Na podstawie ponawiających się, wielokrotnie wyszukiwanych fraz, które dotyczą produktów, tematów czy usług, ustala i wynajduje nowe pomysły na content, zbudowany wokół tych pojęć.

Wszystkie propozycje słów kluczowych można filtrować w wyszukiwarce wg języka i w prosty sposób eksportować.

3. Mindmeister

Burza mózgów jest jednym z najpopularniejszych sposobów uwalniania kreatywnego myślenia. Pozwala znaleźć nowe, nieszablonowe pomysły. Mapy myśli pomagają je gromadzić i uporządkować. MindMeister umożliwia tworzenie Mindmaps online i sporządzać je w czasie rzeczywistym. Potrafi obsługiwać nieograniczoną liczbę użytkowników, którzy wnoszą swój nieoceniony wkład. Narzędzie aktywnie wspiera współpracę podczas burzy mózgów.

MindMeister przechowuje wszystkie stworzone mapy online, w chmurze. Za pomocą ciekawej aplikacji możesz projektować mapy myśli przy pomocy smartfona lub tabletu. Standardowa wersja „apki” przyda się wszystkim, którzy cenią prostotę i nie sięgają po narzędzie szczególnie często. Jednak do profesjonalnego użytku stworzono 3 zaawansowane rodzaje MindMeister’a, które oferują połączenie usługi aplikacji mobilnej i „przeglądarkowej” wersji map myśli. Dodatkowe, płatne rozwiązania pozwalają przesyłać pliki i zdjęcia. Ich ceny zaczynają się od 36 euro za sześć miesięcy.

Content Management

4. Evernote

Dzięki Evernote nigdy więcej nie stracisz żadnego pomysłu na nowy content. Zgromadzisz tu wszelkie informacje – od wyników badań po inspirujące grafiki – wystarczy jedno kliknięcie na komputerze lub – gdy jesteś w drodze – na smartofonie. Możesz zanotować wszystko – od krótkich list do długich, złożonych tekstów. Masz do nich swobodny dostęp z dowolnego miejsca na świecie.

Najprościej mówiąc, Evernote w wersji podstawowej to zupełnie darmowy pomocnik, który pozwala użytkownikom przechowywać istotne informacje. Narzędzie jest dostępne dla Windows i MacOS X oraz urządzeń typu iPhone/iPod Touch, Blackberry i innych, które pracują na platformie Android.

W zasadzie program daje Ci szansę gromadzić dowolny rodzaj plików. Funkcje, w które go wyposażono, umożliwiają łatwe tworzenie dokumentów. Narzędzie zapisze zarówno notatki tekstowe, zrzuty z ekranu, jak i zapiski (generowane za pomocą myszki) i wiele, wiele innych. Wszystkie dane, które wprowadzisz, zachowają się na komputerze i na koncie internetowym, które należy wcześniej założyć.

Program ułatwia przede wszystkim gromadzenie informacji, ale w rzeczywistości oferuje znacznie więcej. Możesz opatrywać wybrane elementy komentarzem, dodawać do nich sugestywny opis lub je tagować.

Aplikacja idealnie nadaje się do planowania i zarządzania contentem. Jeśli chcesz – udostępnisz swoje notatki innym użytkownikom, którzy będą na nich pracować i je edytować.

Podstawowe konto Evernote jest bezpłatne. Konto premium, które daje szeroki zakres możliwości i dodatkowych funkcji (np. przesyłanie dużych plików), kosztuje 5 euro miesięcznie.

5. Wunderlist

Wunderlist to platforma wielu znana ze sporządzania wspólnych list zakupów, jednak znakomicie przydaje się w procesie zarządzania content projektami. Narzędzie może stanowić alternatywę dla Evernote. Oferuje nieco mniej funkcji, ale urzeka prostotą, przejrzystością i intuicyjną obsługą.

Wszystko jedno, czy sporządzasz nieskomplikowane spisy spraw do załatwienia, czy zaawansowane dokumenty strategiczne – dzięki Wunderlist szybko i prosto stworzysz praktyczne listy, podzielisz się nimi z innymi użytkownikami, a także łatwo edytujesz je na PC, tablecie czy smartfonie.

W głównym oknie aplikacja prezentuje pełny spis wszystkich, przygotowanych przez Ciebie list, zadań, które im przyporządkowałeś oraz skrzynkę odbiorczą. Możesz określić datę planowanego zakończenia danego działania, nastawić przypomnienie lub wybrać opcję cyklicznego powtarzania czynności.

Praktyczne narzędzie daje szansę zanotować pomysły na nowy content albo nakreślić jego plan. Znajomi mogą edytować Twoje treści za pośrednictwem dowolnych urządzeń i uzupełniać Twoje autorskie koncepcje.

Wersja podstawowa Wunderlist jest darmowa, za zaawansowaną opcję z dodatkowymi, rozbudowanymi funkcjami zapłacisz 4,49 euro miesięcznie.

6. Trello

Trello to znakomite narzędzie, które służy do organizacji wszelkiego rodzaju projektów. Przybiera postać wirtualnej tablicy, która wyświetla pełen pakiet informacji na temat projektu. Dzięki tej szczególnej mapie wszystko obejmiesz jednym spojrzeniem. Do planszy bez trudu dodasz kolejne listy z zadaniami, dołączysz do nich karty, określisz czynności do wykonania i przydzielisz im odpowiednich realizatorów. Działania wszystkich użytkowników, którzy pracują nad projektem, są widoczne w czasie rzeczywistym.

Trello sprawdzi się przy planowaniu content projektów, nad którymi pracuje wiele osób. Wykonawcy, dzięki platformie, mogą gromadzić pomysły na nowy content, dzielić się nimi, wysyłać sobie informacje zwrotne oraz wiedzieć, co i ile jeszcze zostało do zrobienia.

Trello to skuteczny organizer, który pozwala planować i współdzielić zadania. Konto podstawowe jest bezpłatne, za profesjonalną wersję biznesową zapłacisz 5 dolarów miesięcznie.

7. TeamUp

Kalendarz contentu jest szczególnie istotny dla profesjonalnego zarządzania treścią, ponieważ zawiera szczegółowy plan publikacji. W naszym artykule „8 narzędzi do planowania contentu” już zaprezentowaliśmy kilka praktycznych wzorów i rozwiązań. TeamUp to kolejna pożyteczna aplikacja do tworzenia redakcyjnego terminarza. Harmonogramem możesz dzielić się z nieograniczoną liczbą użytkowników i chronić dostęp do niego za pomocą hasła. Niektórym współpracownikom – jeśli zechcesz – przypiszesz uprawnienia do edycji agendy.

Co wyjątkowo ważne i praktyczne – TeamUp bierze pod uwagę różne strefy czasowe. Platforma, dostępna w językach angielskim i niemieckim, w wersji podstawowej jest bezpłatna. Najniższy koszt zaawansowanych wariantów wynosi 8 dolarów miesięcznie.

Wnioski:

Łatwiej znaleźć inspiracje i znakomite pomysły na nowy content, gdy można oprzeć się na kilku małych pomocnikach. Określone narzędzia pomogą Ci profesjonalnie zarządzać content projektami. Wybierz praktyczne rozwiązania, idealnie dopasowane do Twoich potrzeb, które sprostają wszystkim oczekiwaniom. Życzymy wspaniałej zabawy podczas ich testowania!

 

 


Brak komentarzy


Masz pytanie lub opinię na temat artykułu? Napisz do nas!

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są zaznaczone*

*
*

Managed-Service

Textbroker oferuje szeroką gamę usług Managed Service. Managed Service da Ci dodatkową pomoc oraz osobistego account managera, zawsze wtedy, gdy przekażesz nam zarządzanie Twoimi projektami.

Poproś o niestandardową wycenę!

Self Service

Potrzebujesz aktualnego contentu? Zarządzaj więc swoimi projektami poprzez Textbroker Self-Service. Ty wybierasz poziom jakości, cenę i autora Twoich tekstów.

Zarejestruj się za darmo!

Autorzy

Tysiące autorów z całego świata zarabiają z Textbrokerem, wiodącym dostawcą niestandardowego contentu. Zostań autorem Textbrokera i zyskaj dostęp do tysięcy projektów.

Zarejestruj się za darmo!