Skip to main content

3 wskazówki: jak tworzyć optymalną treść internetową?

Obecność w sieci oznacza dziś więcej niż stronę www z formularzem kontaktowym. By zapunktować w internecie, należy spełnić kilka warunków i… nie obejdzie się bez odrobiny lukru.

Według prognoz, w tym roku liczba stron internetowych przekroczy miliard (już przekroczyła – przyp. tłumacza). Ta statystyka „na żywo” ukazuje, jak internet zmienia się z sekundy na sekundę: http://www.internetlivestats.com/

 

Największe wyzwanie dla firm odpowiedzialnych za nieprzerwane pojawianie się contentu, stanowi jego widzialność. Jak sprawić, by użytkownicy zawiesili na treści oko?

 

Mocno doprecyzowane pozycjonowanie

 

Znajdujemy się na linii ognia w „wojnie informacyjnej”. Jej celem jest przyciągnięcie i utrzymanie uwagi odbiorców w jak najkrótszym czasie. Z reguły liczą się pierwsze trzy sekundy – jeśli w tym czasie potencjalny klient zainteresuje się treścią, zapewne zapozna się z nią intensywniej. Oto film ukazujący ruchy naszych oczu podczas czytania gazety. Dobry przykład na to, jak współcześnie użytkownik „skanuje” zawartość: https://www.youtube.com/watch?v=H_aW8oeISXU

 

By w ogóle znaleźć się na radarze grupy docelowej, należy zidentyfikować jej problemy, a następnie przedstawić najlepsze ich rozwiązania. Pierwszy krok to doprecyzowanie pozycjonowania firmy i jej produktów. Im pozycjonowanie bardziej konkretne, tym większe prawdopodobieństwo, że osoba szukająca wyjścia z sytuacji odnajdzie pożądaną ofertę. W określeniu wysoko pozycjonowanych fraz pomocne będą pytania:

•Jakie są palące problemy mojej grupy docelowej?

•Rzeczy, które kocham, to…

•W jaki sposób mogę połączyć powyższe w produkt lub markę?

 

Tworzenie profilu „wymarzonego klienta”

 

W marketingu wiele mówi się o grupach docelowych. Tu ludzie podzieleni są według cech demograficznych i socjograficznych, jak: wiek, pochodzenie, płeć, stan cywilny, zarobki i potrzeby. Trudno jednak umieścić ludzi w szufladach, dlatego należałoby zapytać raczej:

•Jakimi ludźmi chciałbym się otaczać?

•Z jakimi ludźmi chciałbym współpracować?

 

Z reguły to typ osoby, który najlepiej zrozumie i zainteresuje się Twoim produktem i marką. Określamy ją mianem „wymarzonego klienta”. Utwórz swój profil „wymarzonego klienta” (Customer Avatar) i zbierz w nim wszystkie informacje, jakie posiadasz. Oto Customer Avatar „wymarzonego klienta” platformy www.vegan-freeletics.com, "in progress":

 

W opracowaniu pozycjonowania w punkt i znalezieniu idealnego klienta, przyda się narzędzie z dziedziny neuromarketingu: mapa limbiczna. Pomaga zrozumieć, jak, w wyobrażeniu „wymarzonego klienta”, powinny wyglądać najlepsze treści internetowe.

 

Opracowanie solidnych treści na podstawie strategii działań online

 

Teraz jasne jest, gdzie w internecie szukać potencjalnych klientów i jak do nich dotrzeć. Od Twojego pozycjonowania i profilu „wymarzonego klienta” zależeć będzie strategia działań online przy użyciu dopasowanego contentu.

 

Kto zna odpowiedzi na pytania idealnego klienta, może je podać w atrakcyjnej formie, np. na blogu. To właściwy wybór: blog, który prezentuje rozwiązanie problemu w postaci Twojego produktu lub usługi. Wypełniony zoptymalizowanymi pod wyszukiwarki tekstami, dodany do najważniejszych kanałów social media, w których przebywają potencjalni klienci (np. Facebook i Instagram). W strategii działań online może świetnie funkcjonować.

 

W kolejnym kroku liczy się, by przygotowywać materiały ujmujące, dostosowane oczywiście do potrzeb i gustu „wymarzonego klienta”. W opracowaniu dobrej treści na bloga pomocne będą poniższe wskazówki:

 

Dołączaj zdjęcia i filmy

 

Im content bardziej interaktywny i wywołujący emocje, tym dłużej czytelnik będzie z nim obcował. Dlatego ważne jest, by treści „żyły”. Obrazy powinny ukazywać ludzi pełnych uczuć, a produkty i usługi – być uchwycone „w akcji”, nie wyizolowane. Dobrą praktykę stanowi zamieszczanie krótkich, acz dosadnych, odnoszących się do tematu filmów wideo. Im bardziej poruszające i zwięzłe, tym lepiej. Inne formaty, które ożywią stronę internetową i połączonego z nią bloga:

•Infografiki (bardzo często podzielone na części)

•Cytaty

•Zawartość audio

•Lead-Magnets (w wolnym tłumaczeniu – „magnesy na klienta”) (bezpłatne ebooki, kursy, white papers (białe księgi), i inne…)

•Linki do równie wartościowych, powiązanych z tematem treści

 

Wbuduj zwroty Call-to-Action

 

Nie zapomnij pokazać odbiorcy, co powinien zrobić lub czego od niego oczekujesz. Tego typu wezwanie do działania określa się „Call-to-action”. W treści umieść przyciski, które dadzą znać czytelnikowi: oto następny krok, w ten sposób rozwiążesz swój problem i załatwisz sprawę.

 

Unikaj „przeszkadzajek”

 

Niech reklamy i pop-upy nie zakłócają użytkownikowi przetwarzania treści. Pamiętaj: w im dłuższą wejdzie z nią interakcję i im jaśniej przedstawi mu się rozwiązanie problemu, tym lepiej. Tym większe prawdopodobieństwo, że wprowadzi w życie dane mu wskazówki, poleci produkt lub usługę znajomym, zachowa markę i firmę w pamięci, a kiedyś – wróci.

 

Działaj według „Złotego Trójkąta”

 

Ważność

Im istotniejsza dla danego użytkownika treść, tym większe prawdopodobieństwo sukcesu.

 

Jakość

Tworząc własne treści, nie stosuj półśrodków. Przekazuj swoją wiedzę dalej. Internet zawiera rozwiązanie większości problemów, dlatego nie ma sensu zachowywanie informacji dla siebie. Im jaśniejszy dla odbiorcy fakt, że w swojej dziedzinie jesteś absolutnym ekspertem, tym bardziej prawdopodobne, że zainteresujesz go swoją osobą. W żadnym wypadku nie kopiuj treści ze stron internetowych i innych źródeł.

 

Regularność

Nie publikuj treści jedynie od wielkiego dzwonu. Regularnie dostarczaj najlepszej wiedzy na określony temat.

 

Wnioski:

 

Tworzenie optymalnej treści internetowej jest łatwe, gdy ścieżka do niej klarowna. Pozycjonowanie i szczegółowa wiedza o kliencie stanowią podstawę do budowania strategii działań online. Plan ów powinien określać, jaki content opublikować, kiedy i w jakiej formie. Jeśli obrałeś już wspólny mianownik wszystkich poczynań, nie ma co zwlekać – zasiądź do komputera.

 

O autorze:

 

Christian Wenzel jest dyrektorem zarządzającym Media Alliance GmbH z siedzibą w Backnang i filią w Rhein-Main_Gebiet. Jego życiorys wzbogaca 15-letnie doświadczenie w marketingu internetowym. Do Media Alliance należą marki:

 

digital branding
– CW Consulting
– vegan freeletics

Jednym z przystanków zawodowych Christiana Wenzla był Apple – w 2008 r. Christian nabywał umiejętności w Cupertino.

Ekspert specjalizujący się w neuromarketingu jest wykładowcą gościnnym na Uniwersytecie w Monachium, na wydziale turystyki, jak również w IHK Fulda i Aschaffenburgu. Od 2011 roku prowadzi własną agencję, skoncentrowaną na obszarach zdrowia i żywienia oraz turystyki.


Brak komentarzy


Masz pytanie lub opinię na temat artykułu? Napisz do nas!

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są zaznaczone*

*
*

Managed-Service

Textbroker oferuje szeroką gamę usług Managed Service. Managed Service da Ci dodatkową pomoc oraz osobistego account managera, zawsze wtedy, gdy przekażesz nam zarządzanie Twoimi projektami.

Poproś o niestandardową wycenę!

Self Service

Potrzebujesz aktualnego contentu? Zarządzaj więc swoimi projektami poprzez Textbroker Self-Service. Ty wybierasz poziom jakości, cenę i autora Twoich tekstów.

Zarejestruj się za darmo!

Autorzy

Tysiące autorów z całego świata zarabiają z Textbrokerem, wiodącym dostawcą niestandardowego contentu. Zostań autorem Textbrokera i zyskaj dostęp do tysięcy projektów.

Zarejestruj się za darmo!