10 punktów, które powinna zawierać Twoja strategia contentu (część II)
Zapraszamy na drugą część artykułu, w którym przedstawiamy, o jakich elementach powinieneś pamiętać przy planowaniu strategii Twojego contentu.
Najzgrabniejszy nawet slogan nie załatwi sprawy. Podejmij wysiłek, by stworzyć kompleksowy, szczegółowy plan strategii, w którym dokładnie zaplanujesz rodzaj contentu; opiszesz, w jaki sposób go stworzysz oraz jak rozpowszechnisz. Może wyjdzie Ci stustronicowy dokument w Wordzie, może prezentacja Power Point złożona z dziesięciu slajdów? Oto kilka podpowiedzi, co powinno znaleźć się w takiej strategii.
6. Procesy
- Przy zastosowaniu jakich procesów pracy, zarządzasz swoim contentem?
- W jaki sposób budujesz workflow? (Narzędzia do zarządzania projektami, np. Trello, przydają się do informowania o statusie poszczególnych partii treści).
7. Częstotliwość
W zależności od rodzaju, grupy docelowej i tematyki contentu, różnić się będzie pożądana częstotliwość publikacji. Ogólnie rzecz biorąc, można kierować się poniższymi zaleceniami:
- posty w mediach społecznościowych: kilka razy dziennie
- artykuł na blogu: raz do kilku razy w tygodniu
- e-booki i whitepapers: raz na kwartał lub rzadziej
8. Rozpowszechnianie
- Czy treści będą przekazywane Twoim klientom przez newsletter? Jeśli tak, jak często?
- W jakich mediach społecznościowych będą się ukazywać wzmianki o nowej treści?
- Czy udostępnisz swój content liczącym się w Twojej branży influencerom?
9. Styl i ton wypowiedzi
- W jaki sposób pragniesz komunikować się z grupą docelową?
- Chcesz być postrzegany jako profesjonalista i ekspert w swoim fachu? Wypowiadaj się zatem w poważnym tonie, stosując słownictwo z branży. Jeśli wolisz postawić na styl luźny, młodzieżowy, możesz używać slangu i humorystycznych zwrotów.
- Styl każdej publikacji powinien opierać się na tym, co przedstawia Twoja marka. Jeśli masz wątpliwości, jaki styl i ton nadać treści, przypomnij sobie jej charakterystykę.
10. Kontrola contentu
- W jaki sposób i z jaką częstotliwością chciałbyś mierzyć wydajność Twojego contentu (wszelkie związane z nim aktywności)?
- Które rezultaty są dla Ciebie najważniejsze (np. liczba odsłon, czas spędzany na stronie, miejsce w rankingu SEO, ilość interakcji przez social media)? W jaki sposób mierzyć efektywność contentu, wyjaśnia Simone Langmann w artykule gościnnym.
Świetne podsumowanie obszarów, które powinieneś wziąć pod uwagę w Twojej strategii contentu, oferuje szablon The Content Strategy Canvas, opracowany przez Empirical Proof:
Brak komentarzy