Skip to main content

10 punktów, które powinna zawierać Twoja strategia contentu (część II)

Zapraszamy na drugą część artykułu, w którym przedstawiamy, o jakich elementach powinieneś pamiętać przy planowaniu strategii Twojego contentu.

Najzgrabniejszy nawet slogan nie załatwi sprawy. Podejmij wysiłek, by stworzyć kompleksowy, szczegółowy plan strategii, w którym dokładnie zaplanujesz rodzaj contentu; opiszesz, w jaki sposób go stworzysz oraz jak rozpowszechnisz. Może wyjdzie Ci stustronicowy dokument w Wordzie, może prezentacja Power Point złożona  z dziesięciu slajdów? Oto kilka podpowiedzi, co powinno znaleźć się w takiej strategii.

6. Procesy

  • Przy zastosowaniu jakich procesów pracy, zarządzasz swoim contentem?
  • W jaki sposób budujesz workflow? (Narzędzia do zarządzania projektami, np. Trello, przydają się do informowania o statusie poszczególnych partii treści).

7. Częstotliwość

W zależności od rodzaju, grupy docelowej i tematyki contentu, różnić się będzie pożądana częstotliwość publikacji. Ogólnie rzecz biorąc, można kierować się poniższymi zaleceniami:

  • posty w mediach społecznościowych: kilka razy dziennie
  • artykuł na blogu: raz do kilku razy w tygodniu
  • e-booki i whitepapers: raz na kwartał lub rzadziej

8. Rozpowszechnianie

  • Czy treści będą przekazywane Twoim klientom przez newsletter? Jeśli tak, jak często?
  • W jakich mediach społecznościowych będą się ukazywać wzmianki o nowej treści?
  • Czy udostępnisz swój content liczącym się w Twojej branży influencerom?

9. Styl i ton wypowiedzi

  • W jaki sposób pragniesz komunikować się z grupą docelową?
  • Chcesz być postrzegany jako profesjonalista i ekspert w swoim fachu? Wypowiadaj się zatem w poważnym tonie, stosując słownictwo z branży. Jeśli wolisz postawić na styl luźny, młodzieżowy, możesz używać slangu i humorystycznych zwrotów.
  • Styl każdej publikacji powinien opierać się na tym, co przedstawia Twoja marka. Jeśli masz wątpliwości, jaki styl i ton nadać treści, przypomnij sobie jej charakterystykę.

10. Kontrola contentu

  • W jaki sposób i z jaką częstotliwością chciałbyś mierzyć wydajność Twojego contentu (wszelkie związane z nim aktywności)?
  • Które rezultaty są dla Ciebie najważniejsze (np. liczba odsłon, czas spędzany na stronie, miejsce w rankingu SEO, ilość interakcji przez social media)? W jaki sposób mierzyć efektywność contentu, wyjaśnia Simone Langmann w artykule gościnnym.

Świetne podsumowanie obszarów, które powinieneś wziąć pod uwagę w Twojej strategii contentu, oferuje szablon The Content Strategy Canvas, opracowany przez Empirical Proof:


Brak komentarzy


Masz pytanie lub opinię na temat artykułu? Napisz do nas!

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są zaznaczone*

*
*

Managed-Service

Textbroker oferuje szeroką gamę usług Managed Service. Managed Service da Ci dodatkową pomoc oraz osobistego account managera, zawsze wtedy, gdy przekażesz nam zarządzanie Twoimi projektami.

Poproś o niestandardową wycenę!

Self Service

Potrzebujesz aktualnego contentu? Zarządzaj więc swoimi projektami poprzez Textbroker Self-Service. Ty wybierasz poziom jakości, cenę i autora Twoich tekstów.

Zarejestruj się za darmo!

Autorzy

Tysiące autorów z całego świata zarabiają z Textbrokerem, wiodącym dostawcą niestandardowego contentu. Zostań autorem Textbrokera i zyskaj dostęp do tysięcy projektów.

Zarejestruj się za darmo!