Skip to main content

10 punktów, które powinna zawierać Twoja strategia contentu (część I)

Solidnie opracowana strategia contentu pomaga w promocji przedsiębiorstwa. Sprawdź, o czym nie możesz zapomnieć! Zapraszamy do pierwszej części artykułu.

Solidnie opracowana strategia contentu pomaga w promocji przedsiębiorstwa. Badania pokazują jednak: strategii nie wystarczy mieć w głowie. Kto chce odnieść sukces w marketingu treści, powinien sporządzić pisemny plan działania. Jakie praktyki sprawdzą się najlepiej? I co powinien zawierać dokument strategii contentu?

To powinna zawierać Twoja strategia contentu

Istnieje wiele problemów, które należy brać pod uwagę w planowaniu strategii content marketingu. Dobra wiadomość: wysiłek się opłaca. Poza tym w niemal każdej firmie dostępne są dokumenty, którymi można się „podeprzeć“ w tworzeniu strategii, np. wytyczne dotyczące komunikacji czy strategia marki. Oto 10 punktów, które koniecznie powinieneś rozważyć, tworząc swój plan działania:

1. Cele

  • Co chciałbyś osiągnąć przy pomocy aktywności w zakresie contentu (np. więcej ruchu SEO, wyższy poziom zaangażowania użytkowników, więcej odbiorców gotowych do zakupu produktu bądź usługi)?
  • Jakie cele roczne chciałbyś zrealizować, wypełniając strategię contentu (np. fani i followerzy w mediach społecznościowych w liczbie X do końca roku, liczba unikalnych użytkowników strony internetowej zwiększona o X procent, itp.).?

2. Kanały

  • Jakie kanały komunikacji są najbardziej popularne w Twojej branży?
  • Jak najłatwiej dotrzesz do grupy docelowej Twojego biznesu?

3. Grupa docelowa

  • Czy są tematy, które szczególnie interesują Twoją grupę docelową (najlepiej potwierdzone badaniami, np. ankietami przeprowadzonymi wśród klientów lub rozmowami z działem obsługi klienta lub działem sprzedaży)?
  • Czy zdefiniowałeś klienta idealnego dla Twojego biznesu? O tym, jak rozwijać emocjonalny profil klienta, w gościnnym artykule pisze Sabrina Sturm.

4. Formaty

  • Jakiego rodzaju content najlepiej przekaże pożądaną wiadomość?
  • Jakim budżetem na tworzenie tekstów i treści multimedialnych dysponujesz?
  • Wskazówka: wyróżniające się treści wizualne możesz łatwo wykreować samodzielnie, przy pomocy kilku przydatnych narzędzi.

5. Produkcja contentu

  • Kto bierze udział w produkcji contentu?
  • Jak członkowie zespołu dzielą między siebie zadania (planowanie tematów, tworzenie treści, kontakt z freelancerami itp.)?
  • Kto decyduje o publikacji contentu?
  • Czy są określone jednostki bądź działy, które regularnie dostarczają treści?

Brak komentarzy


Masz pytanie lub opinię na temat artykułu? Napisz do nas!

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są zaznaczone*

*
*

Managed-Service

Textbroker oferuje szeroką gamę usług Managed Service. Managed Service da Ci dodatkową pomoc oraz osobistego account managera, zawsze wtedy, gdy przekażesz nam zarządzanie Twoimi projektami.

Poproś o niestandardową wycenę!

Self Service

Potrzebujesz aktualnego contentu? Zarządzaj więc swoimi projektami poprzez Textbroker Self-Service. Ty wybierasz poziom jakości, cenę i autora Twoich tekstów.

Zarejestruj się za darmo!

Autorzy

Tysiące autorów z całego świata zarabiają z Textbrokerem, wiodącym dostawcą niestandardowego contentu. Zostań autorem Textbrokera i zyskaj dostęp do tysięcy projektów.

Zarejestruj się za darmo!