10 punktów, które powinna zawierać Twoja strategia contentu (część I)
Solidnie opracowana strategia contentu pomaga w promocji przedsiębiorstwa. Sprawdź, o czym nie możesz zapomnieć! Zapraszamy do pierwszej części artykułu.
Solidnie opracowana strategia contentu pomaga w promocji przedsiębiorstwa. Badania pokazują jednak: strategii nie wystarczy mieć w głowie. Kto chce odnieść sukces w marketingu treści, powinien sporządzić pisemny plan działania. Jakie praktyki sprawdzą się najlepiej? I co powinien zawierać dokument strategii contentu?
To powinna zawierać Twoja strategia contentu
Istnieje wiele problemów, które należy brać pod uwagę w planowaniu strategii content marketingu. Dobra wiadomość: wysiłek się opłaca. Poza tym w niemal każdej firmie dostępne są dokumenty, którymi można się „podeprzeć“ w tworzeniu strategii, np. wytyczne dotyczące komunikacji czy strategia marki. Oto 10 punktów, które koniecznie powinieneś rozważyć, tworząc swój plan działania:
1. Cele
- Co chciałbyś osiągnąć przy pomocy aktywności w zakresie contentu (np. więcej ruchu SEO, wyższy poziom zaangażowania użytkowników, więcej odbiorców gotowych do zakupu produktu bądź usługi)?
- Jakie cele roczne chciałbyś zrealizować, wypełniając strategię contentu (np. fani i followerzy w mediach społecznościowych w liczbie X do końca roku, liczba unikalnych użytkowników strony internetowej zwiększona o X procent, itp.).?
2. Kanały
- Jakie kanały komunikacji są najbardziej popularne w Twojej branży?
- Jak najłatwiej dotrzesz do grupy docelowej Twojego biznesu?
3. Grupa docelowa
- Czy są tematy, które szczególnie interesują Twoją grupę docelową (najlepiej potwierdzone badaniami, np. ankietami przeprowadzonymi wśród klientów lub rozmowami z działem obsługi klienta lub działem sprzedaży)?
- Czy zdefiniowałeś klienta idealnego dla Twojego biznesu? O tym, jak rozwijać emocjonalny profil klienta, w gościnnym artykule pisze Sabrina Sturm.
4. Formaty
- Jakiego rodzaju content najlepiej przekaże pożądaną wiadomość?
- Jakim budżetem na tworzenie tekstów i treści multimedialnych dysponujesz?
- Wskazówka: wyróżniające się treści wizualne możesz łatwo wykreować samodzielnie, przy pomocy kilku przydatnych narzędzi.
5. Produkcja contentu
- Kto bierze udział w produkcji contentu?
- Jak członkowie zespołu dzielą między siebie zadania (planowanie tematów, tworzenie treści, kontakt z freelancerami itp.)?
- Kto decyduje o publikacji contentu?
- Czy są określone jednostki bądź działy, które regularnie dostarczają treści?
Brak komentarzy