Skip to main content

10 lat Textbrokera

22 sierpnia 2015 r. Textbroker, pionier wśród giełd tekstów, świętuje dziesiątą rocznicę swojego powstania. To była ekscytująca i burzliwa droga: od stworzenia pierwszej wersji platformy do światowego, wiodącego dostawcy contentu z siedzibą w Moguncji, Las Vegas i Nowym Jorku.

 

 

W 2005 r. Jan Becker-Fochler – usługodawca SEO – potrzebował autorów do dużej liczby projektów. Dlatego postanowił opracować pierwszy wariant oprogramowania Textbrokera. W niedługim czasie zgłosiło się tysiące autorów, którzy chcieli zarabiać, tworząc unikatowe treści. W 2007 r. udało się otworzyć sekcję dla klientów i podłączyć ją do sieci. Tak narodziła się pierwsza giełda tekstów online, jedyna w swoim rodzaju, która zgromadziła rzesze autorów i usługodawców. Od samego początku twórcy dostarczali teksty redakcyjne i profesjonalne treści SEO, zgodnie ze szczegółowymi wymaganiami klientów. Coraz większe powodzenie w Niemczech skłoniło Jana Becker-Fochlera do rozszerzenia działalności firmy na rynki zagraniczne – zadecydowało o ekspansji za oceanem. W 2008 r. wystartowała amerykańska platforma textbroker.com. 

Rozwój na arenie międzynarodowej 

W 2010 r. ViewPoint Capital Partners, jako pierwszy zewnętrzny inwestor, włożył kapitał w giełdę tekstów autorskich, umożliwiając jej dalszy rozwój na arenie międzynarodowej. Jesienią tego roku ekspert ds. mediów i Internetu, Phillip Thune, objął najwyższe stanowisko zarządcze w amerykańskim oddziale Textbroker International. W 2011 r. udało się uruchomić angielską i francuską platformę Textbrokera. 2012 r. przyniósł kolejne sekcje: Textbroker Hiszpania, Textbroker Holandia, Textbroker Włochy i Textbroker Brazylia. 

Start usługi Managed-Service

Aktualizacje Google typu Panda lub Hummingbird, podobnie jak rosnące wymagania użytkowników, zmieniły oczekiwania odnoszące się do dostarczanego contentu. Pojawiło się zapotrzebowanie na wyższą jakość, doskonalsze formatowanie, należało dodać zdjęcia, obrazy czy włączyć media społecznościowe. Coraz częściej również życzono sobie, by w krótkim czasie przygotowywać teksty w wielu językach. Kwestia w sposób szczególny dotyczyła projektów dużych i rozwojowych. By móc jak najlepiej sprostać wymaganiom, w 2012 r. Textbroker powołał do życia Managed-Service. I tak, oprócz Self-Service’u, klienci zyskali sposobność całkowitego powierzenia projektu zespołowi ekspertów, zarządzanemu przez account managera.

Content w 10 językach

W 2013 r. powstały: Textbroker Portugalia i Textbroker Polska. Pozwoliło to platformie prezentować ofertę tekstów tworzonych w dziesięciu językach. Jeszcze tego roku amerykański portal Textbroker Inernational po raz pierwszy znalazł się w prestiżowym rankingu „Inc.-5000-Ranking”, zaliczony do grona najszybciej rozwijających się firm w Stanach Zjednoczonych. Później pojawiły się kolejne nagrody, którymi honorowano Textbrokera, np. wielokrotna obecność na liście TOP 100 najważniejszych, niemieckojęzycznych usługodawców SEO sektora iBusinessu. Platformę wyróżniała też redakcja Heimarbeit Online, która śledzi m.in. giełdy tekstów i serwisy zatrudniające copywriterów. 

Również w tym roku Jan Becker-Fochler, jako Chief Product Officer, postanowił położyć szczególny nacisk na dalszy rozkwit Textbrokera. „Ledwie mogę uwierzyć w to, co ukształtowało się z idei, które powstały 10 lat temu. Dziękuję wszystkim, którzy tak wspaniale wspierali nasze dążenia do stania się światową, wiodącą giełdą treści. Cieszę się na myśl o rozwoju naszej firmy w przyszłości” – mówi Becker-Fochler.

Tymczasem tysiące autorów i klientów z różnych stron świata zarejestrowało się w Textbrokerze, który w każdym miesiącu realizuje ponad 100000 zleceń tekstów. Klienci platformy to kluczowe, notowane na giełdzie agencje SEO, portale podróżnicze i społecznościowe, wydawnictwa oraz webmasterzy na całym globie. Międzynarodowy zespół Textbrokera z siedzibą w Moguncji, wspólnie z kolegami ze Stanów Zjednoczonych, nieustannie pracuje nad realizacją filozofii firmy, którą wyrażają słowa: „Offer the best content possible to everyone everywhere for every situation.”


Brak komentarzy


Masz pytanie lub opinię na temat artykułu? Napisz do nas!

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są zaznaczone*

*
*

Managed-Service

Textbroker oferuje szeroką gamę usług Managed Service. Managed Service da Ci dodatkową pomoc oraz osobistego account managera, zawsze wtedy, gdy przekażesz nam zarządzanie Twoimi projektami.

Poproś o niestandardową wycenę!

Self Service

Potrzebujesz aktualnego contentu? Zarządzaj więc swoimi projektami poprzez Textbroker Self-Service. Ty wybierasz poziom jakości, cenę i autora Twoich tekstów.

Zarejestruj się za darmo!

Autorzy

Tysiące autorów z całego świata zarabiają z Textbrokerem, wiodącym dostawcą niestandardowego contentu. Zostań autorem Textbrokera i zyskaj dostęp do tysięcy projektów.

Zarejestruj się za darmo!