Skip to main content

Tutaj dowiesz się, jak stworzyć idealny briefing dla naszych autorów:

Twój briefing jest podstawą do stworzenia zleconego contentu. Dzięki niemu możesz wpłynąć na jakość zamówionego tekstu. Postępuj zgodnie z praktyczną zasadą:
im bardziej szczegółowy briefing, tym lepsze rezultaty.

Pamiętając o tym, sprawiasz, że content będzie taki, jak go sobie wyobrażasz – odpowiadający Twoim konkretnym wymaganiom.

Struktura

  • Długość tekstu: Ze względu na wiele czynników, które wpływają na stworzenie contentu wysokiej jakości, nie istnieje idealna długość nadawanych zleceń. Jednak należy mieć na względzie elementy takie jak: gatunek tekstu, złożoność tematu i kanał publikacji. Pamiętaj, aby zawrzeć wszelkie informacje, dzięki którym Twój tekst będzie interesujący i przyjemny w lekturze. Mimo tego upewnij się, że nie zamawiasz niepotrzebnie długiego tekstu, ponieważ może mieć to negatywny wpływ na jego jakość.
  • Gatunek: Opisz rodzaj tekstu jaki zlecasz. Jest to opis produktu czy post na bloga? Powinien zawierać rady czy być tekstem czysto informatywnym?
  • Struktura: Opisz dokładnie swoją wizję. Tekst powinien mieć określoną strukturę, być podzielony na akapity i łatwy w czytaniu. Ponadto, jeśli chcesz, by autor zamieścił teasery lub nagłówki, upewnij się, że o tym wspomniałeś.

Język

  • Preferowany styl językowy: Ze względu na grupę docelową możesz potrzebować contentu w bardziej specjalistycznym i wyrafinowanym tonie lub też swobodniejszego tekstu, napisanego kolokwialnym językiem. Powinieneś także pamiętać, aby zaznaczyć, czy tekst ma być subiektywny czy obiektywny. Ponadto zdecyduj, czy autor może zawrzeć bezpośrednie zwroty do czytelników.

Content

  • Grupa docelowa: Do kogo chcesz dotrzeć? Tekst jest dla laików czy dla ekspertów, dla dzieci czy dla dorosłych, dla mężczyzn czy kobiet, singli czy par? Weź pod uwagę motywację Twojej grupy docelowej: zwykła informacja, zainteresowanie zakupem lub inne.
  • Opis contentu: Na jakich aspektach contentu chcesz się skupić, jakie chcesz podkreślić? Tekst powinien oferować wskazówki, zawierać instrukcje, bawić czy inspirować czytelników? Aby było to jasne, poinformuj autora, gdzie opublikujesz artykuł. Warto zadawać w briefingu pytania, na które autor będzie musiał odpowiedzieć, np. Jakie są wady i zalety produktu? Ponadto określ, o czym nie chcesz wspominać, np. o konkurencji, o delikatnych tematach lub o ofercie sprzedaży, która została już szczegółowo opisana w innym miejscu na Twojej stronie.
  • Wymagania SEO: Textbroker oferuje możliwość optymalizacji tekstu pod kątem wyszukiwarek. Dzięki tej opcji możesz poinstruować autora, aby zawarł dane słowa kluczowe i poinformować go, jak często powinny się one pojawić w tekście. Możesz także zdecydować, czy słowa kluczowe powinny być odmienione lub oddzielone spójnikami.

Styl

  • Jasny i zrozumiały język: Upewnij się, że Twój briefing jest napisany możliwie jasno i zrozumiale. Dzięki dokładnym instrukcjom pomagasz autorowi w stworzeniu contentu wysokiej jakości.
  • Krótko i zwięźle: Pomimo mnogości informacji, postaraj się, aby Twój briefing był możliwie krótki. Opis wymagań zlecenia dłuższy niż sam tekst może wystraszyć niektórych autorów. Może także sprawić, że istotne elementy zostaną przeoczone. Twoim zadaniem jest zdecydowanie o tym, co autor powinien wiedzieć a czego nie.

Nadaj teraz Twojepierwsze zlecenie!

Zarejestruj się bezpłatnie jako klient!

Managed-Service

Textbroker oferuje szeroką gamę usług Managed Service. Managed Service da Ci dodatkową pomoc oraz osobistego account managera, zawsze wtedy, gdy przekażesz nam zarządzanie Twoimi projektami.

Poproś o niestandardową wycenę!

Self Service

Potrzebujesz aktualnego contentu? Zarządzaj więc swoimi projektami poprzez Textbroker Self-Service. Ty wybierasz poziom jakości, cenę i autora Twoich tekstów.

Zarejestruj się za darmo!

Autorzy

Tysiące autorów z całego świata zarabiają z Textbrokerem, wiodącym dostawcą niestandardowego contentu. Zostań autorem Textbrokera i zyskaj dostęp do tysięcy projektów.

Zarejestruj się za darmo!