Osiągnij sukces z Content Marketingiem
Zamiast zanudzać klientów reklamami, zainteresuj ich contentem.
Ludzie szukają na stronie istotnych informacji – content je dostarcza
W dzisiejszym, cyfrowym świecie ludzie są zalewani reklamami. W konsekwencji firmy walczą o to, by ich wiadomość korporacyjna została zauważona przez klientów. W 2011 roku badanie przeprowadzone przez Radę Niestandardowego Contentu pokazało, że ponad 70 procent użytkowników woli uzyskiwać informację poprzez artykuły niż poprzez reklamę korporacyjną. W celu dotarcia do docelowej grupy odbiorców, coraz więcej firm opiera swoją działalność na nowej, obiecującej strategii: content marketingu.
Czym jest content marketing?
Celem wyszukiwania online jest znalezenie istotnych informacji wysokiej jakości. Oznacza to, że grafika i video muszą dostrczać informacji, które będą istotne i interesujące dla ludzi, którzy szukają ich w internecie. Content marketing jest tworzeniem i dystrybucją zabawnych, ale i informatywnych treści pomocnych dla potencjalnych klientów. Dobry content odsyła więc klientów do Twojej strony, na której możesz wychwycić potencjalnych klientów i sprzedać produkt. Udany content marketing tworzy pozytywne skojarzenia z Twoją marką – bez konieczności sięgania po marketing produktu.
Dobry content przynosi długofalowe efekty
Po przyciągnięciu uwagi potencjalnych klientów, Twoim najważniejszym zadaniem jest ciągłe wzmacnianie więzi między nimi a Twoją firmą. Content marketing ma niezwykle długie efekty, ponieważ teksty wysokiej jakości zachęcają użytkowników do ciągłego czytania, klikania i przglądania. Strona, która została dobrze zaprojektowana i zawiera dobry content może generować traffic przez miesiące a nawet lata. Co więcej Google nagradza strony, które cechują się dobrym contentem i podwyższa ich pozycję w rankingu wyszukiwarek.
Content marketing w praktyce
Patrząc na ten wykres, widać wyraźnie, że popularność wyszukiwania frazy „content marketing” znacząco wzrosła od 2011 roku.
Ze względu na ten wzrost, wiele dużych firm, w tym gigantów takich jak Red Bull czy Ikea, postawiło na content marketing. Według ostatnich badań przeprowadzonych przez słynny „Instytut Content Marketingu”, firmy B2B inwestują w Stanach Zjedonoczonych około 30 procent budżetu w content marketing. Ponadto coraz więcej małych i średnich firm wykorzystuje możliwości, jakie stwarza ich stronom skuteczny content marketing. Kanały informacyjne są dziś bardziej różnorodne niż kiedykolwiek wcześniej. Oznacza to, że nie ma prawie żadnych ograniczeń potencjalnego zasięgu publikacji. Publikowanie własnego contentu nie było także nigdy tak tanie. Z tego powodu wiele firm prowadzi własne blogi, publikuje oficjalne dokumety, eBooki i infografiki lub przygotowuje video, by wykazać się wiedzą.
Content tworzony przez firmy jest tak różny, jak rodzaje publikacji. Sklepy internetowe oferują profesjonalne produkty lub wskazówki zakupowe; członkowie wyższej kadry zarządzającej komentują bieżące wydarzenia na blogu firmy. Producenci markowych produktów publikują eBooki, w których doradzają, w jaki sposób najlepiej wykorzystać produkt ich firmy.
Co może zdziałać content marketing?
Wielu ekspertów od marketingu zdało sobie sprawę z korzyści i zalet, jakie niesie ze sobą dobra strategia content marketingu. Według badań agencji PR Waggener Edstorm Communications, 61 procent ankietowanych speców od marketingu zauważyło wzrost sprzedaży po zastosowaniu strategii content marketingu.* Content marketing pomaga także firmom w osiągnięciu innych celów, takich jak:
Lista „do zrobienia” Content Marketing:
Orientacja na grupę docelową: Jakie zainteresowania ma Twoja grupa docelowa? Z perspektywy content marketingu, wyłącznie content, który jest ważny dla docelowej grupy odbiorców, może pomóc firmie w osiągnięciu jej celów.
Wysokiej jakości content: Dobrze napisany, atrakcyjny content pokazuje konkurencyjność danej firmy. Nie powinno ulegać wątpliwości, że tekst musi mieć dobrą strukturę, być bezbłędny i przyjazny czytelnikowi.
Unikalny content: Unikalny content poprawia pozycję w rankingu wyszukiwarek. Strony zawierające skopiowane treści lub content nieprzydatny użytkownikowi, zostają zepchnięte na dalszy plan.
SEO: Skuteczny content internetowy jest nie tylko unikalny, dobrze napisany i skoncentrowany na docelowej grupie odbiorców, ale również zoptymalizowany pod kątem słów kluczowych, nagłówków, przejrzystej struktury i przydatnych linków.
Brak ci zasobów, by stworzyć content wysokiej jakości?
Wdług Instytutu Content Marketingu największymi problemami, z jakimi zmagają się firmy próbujące swoich sił w content marketingu, są brak czasu i brak możliowści tworzenia wystarczającej ilości contentu.
Textbroker jest Twoim partnerem w obszarze wysokiej jakości, niestandardowego contentu – podstawą każdej dobrej strategii content marketingu. Jako wiodąca na świecie platforma unikalnego contentu mamy zarówno wiedzę, jak i możliwości, dzięki którym każdy marketingowy projekt kończy się sukcesem. Nie możemy się doczekać, aby wesprzeć Cię podczas kolejnego projektu.