42 najważniejsze wyniki analiz z dziedziny content marketingu w 2016 roku
Co się zmieniło w content marketingu w 2016 roku? Jakie nowiny przynoszą analizy ubiegłorocznych analiz?
Rok 2016 w świecie contentu zdołał nieco namieszać… Jak duża jest świadomość content marketingu w przedsiębiorstwach? Czy weszło już w zwyczaj opracowywanie strategii contentu? Jakich narzędzi do promocji i dystrybucji treści używają firmy? I jakie właściwie stoją przed content marketingiem wyzwania? By nie dać umknąć ważnym szczegółom, w jednym artykule zebraliśmy wszystkie najważniejsze dla dziedziny content marketingu wyniki przeprowadzonych w 2016 roku analiz. Mamy nadzieję, że nasze podsumowanie stanie się dla Ciebie inspiracją do aktywnej i efektywnej działalności w dziedzinie contentu w 2017.
Środki przeznaczone na content marketing
1. Wydatki na content marketing w Niemczech do 2020 roku wyniosą 413 milionów euro.
Źródło: Content Marketing online in Europe to 2020, Yahoo und Enders Analysis
2. 39% amerykańskich przedsiębiorstw z sektora B2B i 42% z sektora B2C pragnie zwiększyć swój budżet na content marketing w ciągu przyszłych 12 miesięcy.
3. Przeciętnie północnoamerykańskie przedsiębiorstwa z sektora B2B na content przeznaczają 29% swojego marketingowego budżetu, podczas gdy firmy z sektora B2C – 26% finansowej puli.
4. 70% amerykańskich przedsiębiorstw w 2017 planuje stworzyć więcej contentu niż w roku ubiegłym.
Źródło: B2C Content Marketing 2017, B2B Content Marketing 2017, Content Marketing Institute
Cele content marketingu
4. Branding, pozyskiwanie lojalności klienta, wydajność i SEO to najważniejsze dla austriackich, szwajcarskich i niemieckich specjalistów oraz menedżerów cele content marketingu.
Źródło: Badanie content marketingu Ligatus
5. Dla 74% amerykańskich przedsiębiorstw z sektora B2C najważniejszym celem content marketingu jest umocnienie wśród konsumentów świadomości marki. Z kolei dla większości firm B2B, najbardziej liczy się generowanie leadów. Kolejne z najistotniejszych zadań dla contentu? Wzrost zaangażowania użytkownika.
Źródło: B2C Content Marketing 2017, B2B Content Marketing 2017, Content Marketing Institute
Strategia content marketingu
6. W USA 37% firm z sektora B2B i 40% z sektora B2C posiada udokumentowaną strategię contentu.
7. Więcej niż 70% spośród powyższych przedsiębiorstw przyznaje, że ich strategia traktuje content marketing nie jak zwykłą kampanię, a ciągły, trwający proces biznesowy.
8. 54% amerykańskich przedsiębiorstw z sektora B2B i 57% firm z sektora B2C w swojej strategii contentu zdefiniowało szczegółowe cele biznesowe.
9. W Stanach Zjednoczonych ponad połowa firm zamieściła w swojej strategii treści dokładne profile klienta idealnego.
10. Amerykańskie przedsiębiorstwa używają średnio 7 różnych typów contentu.
Źródło: B2C Content Marketing 2017, B2B Content Marketing 2017, Content Marketing Institute
Blogowanie
11. Najwięcej ruchu generują nagłówki składające się z 6 do 13 słów.
Źródło: HubSpot
12. 60% marketingowców deklaruje, że tworzenie treści na blogi ma dla nich znaczenie priorytetowe w tzw. „marketingu przychodzącym“.
Źródło: State of Inbound Marketing 2016, HubSpot
13. 47% klientów przed pierwszym kontaktem z pracownikiem działu sprzedaży miało styczność z 3-5 formatami contentu, dystrybuowanymi przez przedsiębiorstwo.
Źródło: Demand Gen Report
14. Wartościowy i efektywny content to według 77% marketingowców z sektora B2C główna przyczyna sukcesów content marketingu w ich firmach.
Content marketing w formie wideo
15. Internauci oczekują od firm przede wszystkim aktualnych informacji i nowinek (75%), porad i wskazówek (62%), jak również pomocy serwisowej (50%).
16. Jeśli chodzi o filmy wideo, udostępniane przez marki, największy potencjał mają materiały instruktażowe i formaty regularne (serie).
17. Jakie są główne powody odtworzenia danego filmu? Chęć rozrywki lub dowiedzenia się więcej na konkretny temat.
Źródło: fischerAppelt Bewegtbild-Studie
SEO
18. Wynik wyszukiwania w Google zawiera średnio 1890 słów na stronę.
Źródło: Backlinko
19. 30% wyszukiwań na urządzeniach mobilnych odnosi się do lokalizacji.
Źródło: Google
20. 28% zapytań o pobliskie miejsca kończy się zakupem.
Źródło: Google
21. Według 66% marketingowców, priorytetowe znaczenie w tzw. „marketingu przychodzącym“ w ich firmach ma pozycjonowanie strony pod SEO oraz wyniki organiczne.
Źródło: Stan inbound marketingu w 2016, HubSpot
Dystrybucja treści
22. 3 najskuteczniejsze działania stosowane w regionie DACH (Niemcy, Austria, Szwajcaria) w zakresie rozpowszechniania treści obejmują: reklamę w mediach społecznościowych, promocję poprzez newsletter i podstawową promocję contentu (tekstowe i graficzne reklamy treści).
23. 75% przedsiębiorstw deklaruje, że content rozpowszechnia poprzez własne zaplecze w postaci mailowego newslettera, stron internetowych, blogów i kanałów social media.
24. 58% korzysta przy tym z płatnych form promocji tj. reklamy w mediach społecznościowych, SEA (reklamy w wyszukiwarce Google), reklamy natywnej oraz reklamy typu display.
25. I mimo że marketing wpływu jest w krajach niemieckojęzycznych dobrze znany, niewiele firm decyduje się na wykorzystanie go do dystrybucji treści.
Źródło: Badanie content marketingu Ligatus
26. Przedsiębiorstwa amerykańskie do dystrybucji treści, pomijając e-maile, najczęściej wykorzystują Facebooka, Twittera, LinkedIn i YouTube'a.
27. Przeciętnie amerykańskie przedsiębiorstwa z sektora B2C używają 4 płatnych form dystrybucji treści, podczas gdy firmy z sektora B2B – 3.
28. Mianem „szczególnie efektywnych w promocji contentu“, amerykańskie przedsiębiorstwa określają działania w zakresie SEM (marketing wyszukiwarek) i mediów społecznościowych. W top 6 znalazły się również reklama drukowana i reklama natywna.
Źródło: B2B Content Marketing 2017, Content Marketing Institute, B2C Content Marketing 2017 Benchmarks, Budgets and Trends – North Amerika, Content Marketing Institute
Mierzenie wydajności content marketingu
29. Liczba unikalnych użytkowników i kliknięć to dla przedsiębiorstw najważniejsze wskaźniki efektywności contentu. Na dalszych miejscach firmy wymieniają: czas przebywania na stronie, liczbę wyświetleń, leadów oraz udostępnień.
Źródło: Badanie content marketingu Ligatus
30. W USA ok. 70% przedsiębiorstw stosuje przede wszystkim wskaźnik ruchu na stronie do oceny aktywności w zakresie contentu. Liczy się dla nich również jakość leadów oraz udostępnienia w mediach społecznościowych.
31. Ponad 75% amerykańskich przedsiębiorstw jest w stanie udowodnić, że content marketing zwiększa zaangażowanie użytkowników.
32. 72% amerykańskich firm z sektora B2B twierdzi, że content marketing zwiększył liczbę ich leadów.
Źródło: B2B Content Marketing 2017, Content Marketing Institute, B2C Content Marketing 2017 Benchmarks, Budgets and Trends – North Amerika, Content Marketing Institute
Wyzwania w zakresie marketingu treści
33. Główne wyzwania w dziedzinie marketingu treści to zbyt małe zasoby i ograniczony budżet na tworzenie oraz dystrybucję contentu.
Źródło: Badanie content marketingu Ligatus
34. Kolejne powody, dla których content marketing w firmach szwankuje? Poświęca się mu za mało czasu, a strategie contentu są niedopracowane.
Źródło: B2B Content Marketing 2017, Content Marketing Institute, B2C Content Marketing 2017 Benchmarks, Budgets and Trends – North Amerika, Content Marketing Institute
35. Największe wyzwania w marketingu to:
- przełożenie ruchu na wejścia zakończone zakupem
- udowodnienie zwrotu z inwestycji
- zapewnienie odpowiedniego budżetu
Źródło: Stan inbound marketingu w 2016, HubSpot
Narzędzia i techniki
36. Przedsiębiorstwa z zakresu B2B w realizacji content marketingu stosują następujące narzędzia i zasoby. Oto top 5:
1. Narzędzia do analizy danych
2. Platforma e-mailowa
3. Plan redakcyjny
4. CMS – system zarządzania treścią
5. Kalendarz publikacji w social media
37. Najczęściej stosowane przez firmy z sektora B2B techniki zdobywania informacji na temat grupy docelowej to:
- Analiza ruchu na stronie internetowej
- Wyszukiwanie informacji nt. słów kluczowych
- Feedback od współpracowników
- Analiza konkurencji
- Tzw. „social listening“, analiza mediów społecznościowych
Źródło: B2B Content Marketing 2017, Content Marketing Institute
Media społecznościowe
38. W ciągu ostatnich dwóch lat „konsumpcja“ treści na Facebooku wzrosła o 57%, na Twitterze o 25% i na LinkedInie o 21%.
Źródło: HubSpot
39. Użytkownicy Pinteresta wydają średnio 50% więcej niż użytkownicy innych mediów społecznościowych.
Źródło: Shopify
40. 74,2% amerykańskich firm, zatrudniających więcej niż 100 pracowników, w 2017 planuje włączyć działania na Instagramie do swojego planu marketingowego.
Źródło: Emarketer
41. 8796 zdjęć „przechodzi“ przez aplikację Snapchat w ciągu jednej sekundy.
Źródło: CEWE Photoworld
42. Średnio 15% wyświetleń danego artykułu pochodzi z Twittera. Facebook przynosi znacznie większy ruch, jednak to użytkownicy, którzy o treści dowiedzieli się z Twittera, zostają z nią na dłużej.
Źródło: Pew Research Center
Podsumowanie:
Tak, również w content marketingu odpowiedź na wszystkie pytania brzmi: 42. Wyniki analiz dla przedsiębiorstw B2B i B2C różnią się tylko nieznacznie. W wielu firmach w 2016 roku content marketing wciąż zyskiwał na znaczeniu, a dzięki temu stał się bardziej efektywny. W 2017 przedsiębiorstwa przeznaczą na działania w tym zakresie taki sam lub większy budżet, a przy tym planują wytwarzać więcej treści.
Wiele firm opracowało w minionym roku profile swoich klientów idealnych, zdobyte w analizie informacje chcąc wykorzystać do jak najlepszego dopasowania contentu do potrzeb użytkowników. Prócz Facebooka, Twittera, LinkedIna i YouTube'a, wysoki potencjał marketingowy wykazuje Snapchat. Już teraz przedsiębiorstwa tworzą równocześnie treści o wielu formatach. Rok 2017 dostarczy im wielu ekscytujących możliwości kreowania innowacyjnych kampanii content marketingowych.
Chciałbyś przypomnieć sobie, co dla contentu przyniósł rok ubiegły? Oto bezpłatne sprawozdanie roczne Rok 2016 w świecie contentu, przygotowane przez Textbrokera.
Brak komentarzy