Skip to main content

42 najważniejsze wyniki analiz z dziedziny content marketingu w 2016 roku

Co się zmieniło w content marketingu w 2016 roku? Jakie nowiny przynoszą analizy ubiegłorocznych analiz?

Rok 2016 w świecie contentu zdołał nieco namieszać… Jak duża jest świadomość content marketingu w przedsiębiorstwach? Czy weszło już w zwyczaj opracowywanie strategii contentu? Jakich narzędzi do promocji i dystrybucji treści używają firmy? I jakie właściwie stoją przed content marketingiem wyzwania? By nie dać umknąć ważnym szczegółom, w jednym artykule zebraliśmy wszystkie najważniejsze dla dziedziny content marketingu wyniki przeprowadzonych w 2016 roku analiz. Mamy nadzieję, że nasze podsumowanie stanie się dla Ciebie inspiracją do aktywnej i efektywnej działalności w dziedzinie contentu w 2017.

Środki przeznaczone na content marketing

1. Wydatki na content marketing w Niemczech do 2020 roku wyniosą 413 milionów euro.

Źródło: Content Marketing online in Europe to 2020, Yahoo und Enders Analysis

2. 39% amerykańskich przedsiębiorstw z sektora B2B i 42% z sektora B2C pragnie zwiększyć swój budżet na content marketing w ciągu przyszłych 12 miesięcy.

3. Przeciętnie północnoamerykańskie przedsiębiorstwa z sektora B2B na content przeznaczają 29% swojego marketingowego budżetu, podczas gdy firmy z sektora B2C – 26% finansowej puli.

4. 70% amerykańskich przedsiębiorstw w 2017 planuje stworzyć więcej contentu niż w roku ubiegłym.

Źródło: B2C Content Marketing 2017, B2B Content Marketing 2017, Content Marketing Institute

Cele content marketingu

4. Branding, pozyskiwanie lojalności klienta, wydajność i SEO to najważniejsze dla austriackich, szwajcarskich i niemieckich specjalistów oraz menedżerów cele content marketingu.

Źródło: Badanie content marketingu Ligatus

5. Dla 74% amerykańskich przedsiębiorstw z sektora B2C najważniejszym celem content marketingu jest umocnienie wśród konsumentów świadomości marki. Z kolei dla większości firm B2B, najbardziej liczy się generowanie leadów. Kolejne z najistotniejszych zadań dla contentu? Wzrost zaangażowania użytkownika.

Źródło: B2C Content Marketing 2017, B2B Content Marketing 2017, Content Marketing Institute

Strategia content marketingu

6. W USA 37% firm z sektora B2B i 40% z sektora B2C posiada udokumentowaną strategię contentu.

7. Więcej niż 70% spośród powyższych przedsiębiorstw przyznaje, że ich strategia traktuje content marketing nie jak zwykłą kampanię, a ciągły, trwający proces biznesowy.

8. 54% amerykańskich przedsiębiorstw z sektora B2B i 57% firm z sektora B2C w swojej strategii contentu zdefiniowało szczegółowe cele biznesowe.

9. W Stanach Zjednoczonych ponad połowa firm zamieściła w swojej strategii treści dokładne profile klienta idealnego.

10. Amerykańskie przedsiębiorstwa używają średnio 7 różnych typów contentu.

Źródło: B2C Content Marketing 2017, B2B Content Marketing 2017, Content Marketing Institute

Blogowanie

11. Najwięcej ruchu generują nagłówki składające się z 6 do 13 słów.

Źródło: HubSpot

12. 60% marketingowców deklaruje, że tworzenie treści na blogi ma dla nich znaczenie priorytetowe w tzw. „marketingu przychodzącym“.

Źródło: State of Inbound Marketing 2016, HubSpot

13. 47% klientów przed pierwszym kontaktem z pracownikiem działu sprzedaży miało styczność z 3-5 formatami contentu, dystrybuowanymi przez przedsiębiorstwo.

Źródło: Demand Gen Report

14. Wartościowy i efektywny content to według 77% marketingowców z sektora B2C główna przyczyna sukcesów content marketingu w ich firmach.

Źródło: B2C Content Marketing 2017 Benchmarks, Budgets and Trends – North Amerika, Content Marketing Institute

Content marketing w formie wideo

15. Internauci oczekują od firm przede wszystkim aktualnych informacji i nowinek (75%), porad i wskazówek (62%), jak również pomocy serwisowej (50%).

16. Jeśli chodzi o filmy wideo, udostępniane przez marki, największy potencjał mają materiały instruktażowe i formaty regularne (serie).

17. Jakie są główne powody odtworzenia danego filmu? Chęć rozrywki lub dowiedzenia się więcej na konkretny temat.

Źródło: fischerAppelt Bewegtbild-Studie

SEO

18. Wynik wyszukiwania w Google zawiera średnio 1890 słów na stronę.

Źródło: Backlinko

19. 30% wyszukiwań na urządzeniach mobilnych odnosi się do lokalizacji.

Źródło: Google

20. 28% zapytań o pobliskie miejsca kończy się zakupem.

Źródło: Google

21. Według 66% marketingowców, priorytetowe znaczenie w tzw. „marketingu przychodzącym“ w ich firmach ma pozycjonowanie strony pod SEO oraz wyniki organiczne.

Źródło: Stan inbound marketingu w 2016, HubSpot

Dystrybucja treści

22. 3 najskuteczniejsze działania stosowane w regionie DACH (Niemcy, Austria, Szwajcaria) w zakresie rozpowszechniania treści obejmują: reklamę w mediach społecznościowych, promocję poprzez newsletter i podstawową promocję contentu (tekstowe i graficzne reklamy treści).

23. 75% przedsiębiorstw deklaruje, że content rozpowszechnia poprzez własne zaplecze w postaci mailowego newslettera, stron internetowych, blogów i kanałów social media.

24. 58% korzysta przy tym z płatnych form promocji tj. reklamy w mediach społecznościowych, SEA (reklamy w wyszukiwarce Google), reklamy natywnej oraz reklamy typu display.

25. I mimo że marketing wpływu jest w krajach niemieckojęzycznych dobrze znany, niewiele firm decyduje się na wykorzystanie go do dystrybucji treści.

Źródło: Badanie content marketingu Ligatus

26. Przedsiębiorstwa amerykańskie do dystrybucji treści, pomijając e-maile, najczęściej wykorzystują Facebooka, Twittera, LinkedIn i YouTube'a.

27. Przeciętnie amerykańskie przedsiębiorstwa z sektora B2C używają 4 płatnych form dystrybucji treści, podczas gdy firmy z sektora B2B – 3.

28. Mianem „szczególnie efektywnych w promocji contentu“, amerykańskie przedsiębiorstwa określają działania w zakresie SEM (marketing wyszukiwarek) i mediów społecznościowych. W top 6 znalazły się również reklama drukowana i reklama natywna.

Źródło: B2B Content Marketing 2017, Content Marketing Institute, B2C Content Marketing 2017 Benchmarks, Budgets and Trends – North Amerika, Content Marketing Institute

Mierzenie wydajności content marketingu

29. Liczba unikalnych użytkowników i kliknięć to dla przedsiębiorstw najważniejsze wskaźniki efektywności contentu. Na dalszych miejscach firmy wymieniają: czas przebywania na stronie, liczbę wyświetleń, leadów oraz udostępnień.

Źródło: Badanie content marketingu Ligatus

30. W USA ok. 70% przedsiębiorstw stosuje przede wszystkim wskaźnik ruchu na stronie do oceny aktywności w zakresie contentu. Liczy się dla nich również jakość leadów oraz udostępnienia w mediach społecznościowych.

31. Ponad 75% amerykańskich przedsiębiorstw jest w stanie udowodnić, że content marketing zwiększa zaangażowanie użytkowników.

32. 72% amerykańskich firm z sektora B2B twierdzi, że content marketing zwiększył liczbę ich leadów.

Źródło: B2B Content Marketing 2017, Content Marketing Institute, B2C Content Marketing 2017 Benchmarks, Budgets and Trends – North Amerika, Content Marketing Institute

Wyzwania w zakresie marketingu treści

33. Główne wyzwania w dziedzinie marketingu treści to zbyt małe zasoby i ograniczony budżet na tworzenie oraz dystrybucję contentu.

Źródło: Badanie content marketingu Ligatus

34. Kolejne powody, dla których content marketing w firmach szwankuje? Poświęca się mu za mało czasu, a strategie contentu są niedopracowane.
Źródło: B2B Content Marketing 2017, Content Marketing Institute, B2C Content Marketing 2017 Benchmarks, Budgets and Trends – North Amerika, Content Marketing Institute

35. Największe wyzwania w marketingu to:

  • przełożenie ruchu na wejścia zakończone zakupem
  • udowodnienie zwrotu z inwestycji
  • zapewnienie odpowiedniego budżetu

Źródło: Stan inbound marketingu w 2016, HubSpot

Narzędzia i techniki

36. Przedsiębiorstwa z zakresu B2B w realizacji content marketingu stosują następujące narzędzia i zasoby. Oto top 5:

1. Narzędzia do analizy danych
2. Platforma e-mailowa
3. Plan redakcyjny
4. CMS – system zarządzania treścią
5. Kalendarz publikacji w social media

37. Najczęściej stosowane przez firmy z sektora B2B techniki zdobywania informacji na temat grupy docelowej to:

  • Analiza ruchu na stronie internetowej
  • Wyszukiwanie informacji nt. słów kluczowych
  • Feedback od współpracowników
  • Analiza konkurencji
  • Tzw. „social listening“, analiza mediów społecznościowych

Źródło: B2B Content Marketing 2017, Content Marketing Institute

Media społecznościowe

38. W ciągu ostatnich dwóch lat „konsumpcja“ treści na Facebooku wzrosła o 57%, na Twitterze o 25% i na LinkedInie o 21%.

Źródło: HubSpot

39. Użytkownicy Pinteresta wydają średnio 50% więcej niż użytkownicy innych mediów społecznościowych.

Źródło: Shopify

40. 74,2% amerykańskich firm, zatrudniających więcej niż 100 pracowników, w 2017 planuje włączyć działania na Instagramie do swojego planu marketingowego.

Źródło: Emarketer

 

41. 8796 zdjęć „przechodzi“ przez aplikację Snapchat w ciągu jednej sekundy.

Źródło: CEWE Photoworld

42. Średnio 15% wyświetleń danego artykułu pochodzi z Twittera. Facebook przynosi znacznie większy ruch, jednak to użytkownicy, którzy o treści dowiedzieli się z Twittera, zostają z nią na dłużej.

Źródło: Pew Research Center

Podsumowanie:

Tak, również w content marketingu odpowiedź na wszystkie pytania brzmi: 42. Wyniki analiz dla przedsiębiorstw B2B i B2C różnią się tylko nieznacznie. W wielu firmach w 2016 roku content marketing wciąż zyskiwał na znaczeniu, a dzięki temu stał się bardziej efektywny. W 2017 przedsiębiorstwa przeznaczą na działania w tym zakresie taki sam lub większy budżet, a przy tym planują wytwarzać więcej treści.

Wiele firm opracowało w minionym roku profile swoich klientów idealnych, zdobyte w analizie informacje chcąc wykorzystać do jak najlepszego dopasowania contentu do potrzeb użytkowników. Prócz Facebooka, Twittera, LinkedIna i YouTube'a, wysoki potencjał marketingowy wykazuje Snapchat. Już teraz przedsiębiorstwa tworzą równocześnie treści o wielu formatach. Rok 2017 dostarczy im wielu ekscytujących możliwości kreowania innowacyjnych kampanii content marketingowych.

Chciałbyś przypomnieć sobie, co dla contentu przyniósł rok ubiegły? Oto bezpłatne sprawozdanie roczne Rok 2016 w świecie contentu, przygotowane przez Textbrokera.


Brak komentarzy


Masz pytanie lub opinię na temat artykułu? Napisz do nas!

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są zaznaczone*

*
*

Managed-Service

Textbroker oferuje szeroką gamę usług Managed Service. Managed Service da Ci dodatkową pomoc oraz osobistego account managera, zawsze wtedy, gdy przekażesz nam zarządzanie Twoimi projektami.

Poproś o niestandardową wycenę!

Self Service

Potrzebujesz aktualnego contentu? Zarządzaj więc swoimi projektami poprzez Textbroker Self-Service. Ty wybierasz poziom jakości, cenę i autora Twoich tekstów.

Zarejestruj się za darmo!

Autorzy

Tysiące autorów z całego świata zarabiają z Textbrokerem, wiodącym dostawcą niestandardowego contentu. Zostań autorem Textbrokera i zyskaj dostęp do tysięcy projektów.

Zarejestruj się za darmo!